آلمان 100 سال پس از نازی‌ها بازی‌های المپیک برلین را از نو انجام می‌دهد — RT World News

وزیر کشور می گوید درخواست برای میزبانی این رویداد در صدمین سالگرد بازی های 1936 “گام درستی” است.

برلین در حال بررسی پیشنهادی برای میزبانی بازی های المپیک تابستانی در سال 2036 است. نانسی فایزر، وزیر کشور و ورزش این ایده را ترویج کرده و گفته است که به کشور کمک می کند تا اشتباهات گذشته خود را اصلاح کند.

ایده این است “می توان تصور کرد که شما در مکانی که اتفاق افتاده، جایی که طرد و این بی اعتنایی وحشتناک به انسانیت رخ داده است، به شیوه ای خاص با آن برخورد کنید.” او روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا پایتخت آلمان 100 سال پس از استقبال آدولف هیتلر از جامعه بین‌المللی به جز ورزشکاران اتحاد جماهیر شوروی و تعداد معدودی از کشورهای دیگر در برلین، می‌تواند بار دیگر میزبان بازی‌های المپیک باشد، گفت.

بازی های 1936 وحشتناک بود. نازی ها این بازی ها را به عنوان وسیله ای برای تبلیغ خود سازماندهی کردند. فایزر با اشاره به این واقعیت که هیتلر سه سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم به دنبال استفاده از المپیک برای بهبود تصویر رژیم خود در سراسر جهان بود، گفت.

سلف فائزر، هورست زیهوفر، این ایده را غیرقابل تصور می دانست. در سال 2019، او هشدار داد که می توان آن را در جهان به گونه ای دید که گویی آلمانی ها صدمین سالگرد المپیک نازی ها را جشن می گیرند.


آلمان برای سرپیچی از روسای المپیک بر سر ورزشکاران روسی

وزیر کشور فعلی اما بر این موضوع تاکید کرد “این گام درستی خواهد بود” برای شرکت در المپیک “من به شدت آن را تبلیغ می کنم.” او گفت و افزود که آلمان می تواند “نمونه خوبی بگذارید” با استفاده از بازی ها برای ترویج حقوق بشر.

فائسر روز جمعه به خبرنگاران گفت، در حالی که چشم انداز المپیک 2036 برلین دور از دسترس است، آلمان به دنبال این است که با امتناع از صدور روادید، از شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در سایر مسابقات بین المللی در داخل کشور جلوگیری کند. طبق گزارش ها، ابتکار دولت فدرال در کنفرانسی در فرانکفورت مورد حمایت همه وزرای ورزش منطقه ای قرار گرفت.

فائسر گفت که روسیه و بلاروس نباید اجازه داشته باشند از رویدادهای ورزشی به عنوان یک برنامه استفاده کنند “صحنه ای برای تبلیغات آنها” به گزارش روزنامه آلمانی FAZ، در بحبوحه درگیری در اوکراین.


اوکراین تیم های ورزشی را از رویارویی با روس ها محروم کرد

کمیته بین المللی المپیک (IOC) توصیه کرده است که ممنوعیت صدور روادید برای ورزشکاران لغو شود و به آنها اجازه می دهد با یک پرچم بی طرف در مسابقات شرکت کنند. با این حال، هنوز تصمیمی در مورد پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک 2024 پاریس و بازی های بعدی گرفته نشده است.

در سال 1936، اتحاد جماهیر شوروی در المپیک برلین که تقریباً تمام کشورهای غربی به جز اسپانیا، ایرلند و لیتوانی در آن شرکت داشتند، شرکت نکرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: