آلمان در مورد دستور ماسک کووید-19 اعتراف شگفت انگیزی می کند – RT World News

برلین می‌گوید هنوز نمی‌داند آیا این اقدام تأثیری بر مهار همه‌گیری داشته است یا خیر

وزارت بهداشت آلمان روز پنجشنبه اعتراف کرد که مشخص نیست استفاده از ماسک های صورت اجباری تاثیر مثبتی بر مبارزه با همه گیری کووید-19 داشته است یا خیر. این وزارتخانه در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر به معاون رئیس‌جمهور بوندستاگ گفت که این اقدام نمی‌تواند مستقل از سایر اقدامات انجام‌شده توسط دولت، از جمله قرنطینه‌ها، ارزیابی شود.

“به طور کلی، اثربخشی اقدامات فردی (به عنوان مثال الزامات ماسک) را نمی توان به صورت جداگانه ارزیابی کرد.” بیانیه این وزارتخانه به نقل از روزنامه بیلد خوانده شد. کوبیکی این واکنش را در صفحه فیس بوک خود به عنوان تلاشی از سوی وزارتخانه برای اجتناب از مسئولیت در این زمینه محکوم کرد.

«ادعای این وزارتخانه مبنی بر اینکه بررسی اثربخشی الزامات ماسک مستقل از سایر اقدامات ممکن نیست اشتباه است و [is] تلاش برای اجتناب از آزمون اثربخشی مورد نیاز طبق قانون اساسی، این نماینده عالی رتبه به نمایندگی از حزب دموکرات آزاد (FDP) که تجارت دوست دارد، نوشت.


کمیسیون اتحادیه اروپا به دلیل محرمانه بودن واکسن کووید-19 شکایت کرد

به گزارش بیلد، وزارت بهداشت تاکید کرد که اثربخشی دستور ماسک در سال 2020 ثابت شده است، اما تنها در ارتباط با سایر اقدامات گسترده مانند تعطیلی مدارس و قرنطینه.

این وزارتخانه اکنون توسط یک سوسیال دموکرات به نام کارل لوترباخ رهبری می شود که در طول همه گیری همه گیر به عنوان طرفدار قوی قرنطینه های شدید و محدودیت های شدید شناخته شد.

معاون رئیس‌جمهور بوندستاگ همچنین از مؤسسه روبرت کخ (RKI) ناظر بهداشت آلمان انتقاد کرد و گفت که این نهاد وظیفه خود را به درستی انجام نداده است. کوبیکی نوشت، آژانس اثرات دستور ماسک را مطالعه نکرده است و افزود که “پس از بیش از سه سال و … صدها مطالعه که با پول مالیات پرداخت شده است، ما باید به یک نتیجه گیری کنیم: نتیجه کار RKI فاجعه بار است.”


وزیر آلمان پس از گزارشی مبنی بر اینکه دولت قصد دارد ماسک‌های «غیرقابل استفاده» کووید-19 را روی افراد معلول و بی‌خانمان بریزد، مورد انتقاد قرار گرفت.

استفاده از ماسک برای همه آلمانی‌ها در آوریل 2020 اجباری شد، تقریباً یک ماه پس از اینکه آلمان رسماً همه‌گیری کووید-19 را در مرزهای خود اعلام کرد. این مقررات دو سال بعد، در آوریل 2022 کنار گذاشته شد. دو ایالت آلمان، مکلنبورگ-پومرانی غربی و هامبورگ، سپس از قانون به اصطلاح “مقررات نقطه داغ” برای تمدید حکم ماسک در آن مناطق استفاده کردند.

به گفته کوبیکی، کل سیاست دولت کووید-19 اکنون باید توسط مجلس بررسی شود. او همچنین خواستار ایجاد RKI شد “مستقل تر” از وزارت بهداشت

آلمان با رسوایی های متعددی در ارتباط با ماسک های محافظی که دولت به عنوان بخشی از استراتژی خود برای مبارزه با کووید-19 خریداری کرده، مواجه شده است. وزارت بهداشت ابتدا متهم به پرداخت بیش از حد برای ماسک‌هایی شد که توسط شرکتی که شوهر وزیر بهداشت وقت، جنس اسپان در آن کار می‌کرد، تهیه می‌کرد.

Spahn همچنین بعداً به دلیل در نظر گرفتن توزیع ماسک های معیوب خریداری شده از چین بین معلولان و بی خانمان ها در آب گرم فرود آمد.