آلمان آب سرد بر روی جت های جنگنده برای اوکراین می ریزد – اخبار RT World

اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفته است که برلین هیچ هواپیمای F-16 برای کیف ندارد و برنامه آموزش خلبانی “یک پروژه طولانی مدت” است.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز یکشنبه ضمن ابراز حمایت از طرح آموزش خلبانان برای پرواز با جت های پیشرفته گفت: اوکراین نباید انتظار تحویل جنگنده های F-16 از غرب را در آینده نزدیک داشته باشد.

شولتز در حاشیه اجلاس سران G7 در هیروشیما ژاپن اظهار داشت “آنچه با آموزش خلبانان مرتبط است یک پروژه بلند مدت است.” وی افزود که ایالات متحده هنوز تصمیم نگرفته است که در پایان برنامه چه اتفاقی خواهد افتاد.

این پروژه پیامی برای روسیه دارد: روسیه اگر روی یک جنگ طولانی شرط بندی کند نمی تواند روی برد حساب کند. او گفت.

شولتز گفت، با این حال، هیچ شانسی وجود ندارد که آلمان در تحویل F-16 به اوکراین شرکت کند. اول از همه، همه می دانند که ما حتی چنین هواپیماهایی نداریم.

صدراعظم خاطرنشان کرد که برلین آنچه را که هست به کیف می دهد “در حال حاضر فوراً مهم است” از جمله تانک، مهمات و تجهیزات دفاع هوایی، افزود که آلمان از اوکراین تا زمانی که لازم باشد، از نظر مالی، بشردوستانه و همچنین با تسلیحات حمایت خواهد کرد.»


کاخ سفید درباره تفکر پشت تحویل تسلیحات اوکراین توضیح می دهد

“ما منابع خود را بسیج کرده ایم” او گفت. ما می توانیم این کار را برای مدت طولانی ادامه دهیم.»

این اظهارات پس از آن بیان شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به رهبران گروه هفت گفت که واشنگتن از یک برنامه آموزشی مشترک برای خلبانان اوکراینی برای پرواز با F-16 که در اروپا انجام می شود، حمایت خواهد کرد.

این هفته، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا گفت که او و همتای هلندی‌اش، مارک روته، برای ایجاد یک «ائتلاف بین‌المللی» به توافق رسیدند. «به اوکراین قابلیت‌های هوایی رزمی ارائه دهید، از آموزش گرفته تا تهیه جت‌های F-16 را پشتیبانی کنید.» با حمایت تعدادی از کشورهای اروپایی از این اقدام.

روز جمعه، چند رسانه آمریکایی گزارش دادند که واشنگتن مانع از ارسال F-16 های متحدانش به اوکراین که کی یف ماه هاست درخواست کرده است، نخواهد داشت.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد برنامه های احتمالی برای ارسال جنگنده های مدرن به اوکراین گفت که کشورهای غربی “پایبندی به سناریوی تشدید،” که هست “مملو از خطرات عظیم.”

در هر صورت، همه برنامه‌های ما این موضوع را در نظر می‌گیرند و همه ابزارهای لازم برای رسیدن به اهداف خود را در اختیار داریم.» گروشکو در مورد عملیات نظامی در اوکراین افزود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: