آدیداس پس از پایان قرارداد با کانیه وست، سهام باقیمانده Yeezy را می فروشد

آدیداس پس از پایان قرارداد با کانیه وست، سهام باقیمانده Yeezy را می فروشد

آدیداس اعلام کرده بود که تولید محصولات Yeezy را در ماه اکتبر پایان می دهد.

برند پوشاک ورزشی آدیداس در نظر دارد کفش‌های Yeezy و لباس‌هایی را که با خواننده رپ آمریکایی کانیه وست تولید کرده است بفروشد و بخشی از درآمد حاصل از آن را به امور خیریه اهدا کند. اخبار سی بی اس. این شرکت اعلام کرده بود که تولید محصولات با برند Yeezy را با “اثر فوری” در اواخر ماه اکتبر پس از اظهارات ضدیهودی این خواننده رپ در رسانه های اجتماعی خود اعلام کرده بود.

طبق این رسانه، مدیر عامل شرکت بیورن گولدن، این هفته گفت که این برند در نظر دارد همه کالاها را بسوزاند، اما تصمیم به این کار گرفته است. او روز پنجشنبه در جریان مجمع سالانه سهامداران آدیداس گفت: «سوختن راه حل نیست».

او افزود: «آنچه که اکنون در تلاش هستیم در طول زمان انجام دهیم این است که بخش‌هایی از این موجودی را بفروشیم و به سازمان‌هایی که به ما کمک می‌کنند و همچنین از اظهارات کانیه آسیب دیده‌اند کمک مالی کنیم.»

همانطور که در بی بی سیآدیداس کفش های کتانی Yeezy را در انبار دارد که ارزش آنها تقریباً 1.2 میلیارد یورو است. به گفته آقای گلدن، برای جلوگیری از رسیدن محصولات به بازار به صورت غیرمستقیم، این شرکت ترجیح داد بخشی از کالاها را به جای اهدای آنها بفروشد.

لازم به ذکر است که آدیداس هفته گذشته هشدار داد که عدم استفاده مجدد از سهام فروخته نشده Yeezy خود باعث کاهش 500 میلیون یورویی سود عملیاتی آن در سال جاری خواهد شد. این شرکت معتقد است که برخی از این ضررها ممکن است از طریق فروش کاهش یابد. با توجه به شرایط شراکت، یک خواننده رپ نیز مستحق مقداری سود خواهد بود.

سرمایه گذاران ماه گذشته یک شکایت دسته جمعی علیه آدیداس به راه انداختند و گفتند که مقامات، علیرغم اطلاع از رفتار مشکوک او برای سال ها، پایان دادن به اتحاد با Ye را به تعویق انداختند. طبق این شکایت که از طرف سرمایه‌گذارانی است که سهام آدیداس را بین ماه مه 2018 و فوریه 2023 خریداری کرده‌اند، این شرکت از تعهد خود به داشتن یک محل کار عادلانه در بخش ریسک پرسنل گزارش سالانه آدیداس در سال 2018 می‌بالد، در حالی که در مورد چگونگی بحث در مورد چگونگی آن صحبت نمی‌کند. به طور معمول رفتار افراطی کانیه وست را نادیده می گرفت.” این خواننده رپ به عنوان متهم در این پرونده ذکر نشده است.