آدیداس برنامه‌های خود را برای کفش‌های فروخته نشده کانیه وست فاش می‌کند — RT World News

این غول پوشاک ورزشی پس از پایان همکاری خود با خواننده رپ در سال گذشته، 1.3 میلیارد دلار سهام فروخته نشده Yeezy در انبار دارد.

این برند پوشاک ورزشی روز پنجشنبه اعلام کرد که آدیداس می‌گوید که برخی از سهام باقی‌مانده «یزی» خود را که با همکاری کانیه وست تولید شده بود، به فروش می‌رساند و مقداری از درآمد را به گروه‌هایی اهدا می‌کند که تحت تأثیر اظهارات یهودستیزانه این خواننده رپ در سال گذشته قرار گرفته‌اند.

“سوزاندن کالا راه حل نیست” بیورن گولدن، مدیر اجرایی آدیداس در نشست سالانه سهامداران خود در آلمان روز پنجشنبه به سرمایه گذاران گفت. «آنچه که اکنون در تلاش هستیم در طول زمان انجام دهیم این است که بخش‌هایی از این کالا را بفروشیم و به سازمان‌ها کمک مالی کنیم. [that were] از اظهارات کانیه صدمه دیده است.

این برند که در سال 1949 در آلمان تأسیس شد، اکتبر گذشته پس از بیان یک سری اظهارات توهین آمیز در رسانه های اجتماعی که جامعه یهودی را هدف قرار داد، روابط خود را با وست – که در سال 2021 نام خود را به Ye تغییر داد – قطع کرد. این حرکت باعث شد که آدیداس دارای سهام فروخته نشده به ارزش 1.3 میلیارد دلار باشد و در ماه مارس اولین ضرر سالانه خود را در 31 سال گذشته اعلام کند.


کانیه وست می گوید هیتلر را دوست دارد

در گزارش مالی به سرمایه گذاران در اوایل این ماه، آدیداس پیش بینی کرد که تصمیم برای پایان دادن به شراکت غرب منجر به از دست دادن سود عملیاتی بیش از 545 میلیون دلار در سال 2023 خواهد شد. سهام این برند در ماه فوریه با اعلام سود، 10 درصد کاهش یافت. هشدار – چهارمین بار از ژوئیه 2022.

فروش سهام Yeezy تا حدودی این ضررها را جبران می کند، اگرچه هنوز مشخص نیست که چه مقدار از ذخایر سهام فروخته می شود و چه مقدار از درآمد حاصل از آن به امور خیریه اهدا می شود. گولدن روز پنجشنبه به سرمایه گذاران گفت “ما روی آن چیزها کار می کنیم.”

رئیس آدیداس همچنین از تصمیم این برند برای همکاری با وست دفاع کرد و گفت به همان اندازه که او سخت بود، شاید خلاق‌ترین ذهن در صنعت ما باشد.» او به گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه وست به دلیل قراردادی که قبلاً توافق شده است، 15 درصد از کل گردش مالی را دریافت می‌کند، صحبت نکرد.

کفش‌های همکاری آدیداس/غرب همچنان در بازار فروش مجدد شخص ثالث محبوب هستند. گولدن افزود که این برند تصمیم گرفته است که سهام را به خیریه ها اهدا نکند زیرا معتقد است این محصولات در نهایت در بازارهای آنلاین فروخته می شوند.

ماه گذشته، مشخص شد که آدیداس توسط گروهی از سرمایه‌گذارانش شکایت کرده است که ادعا می‌کنند این برند از تمایلات یهودستیزانه غرب آگاه بوده و هیچ اقدامی برای محدود کردن تعهدات مالی ناشی از آن انجام نداده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: