آخرین بازمانده شناخته شده برده داری جنسی در زمان جنگ ژاپن در تایوان درگذشت

آخرین بازمانده شناخته شده برده داری جنسی در زمان جنگ ژاپن در تایوان درگذشت

بردگی زنان در زمان جنگ ژاپن یک موضوع سیاسی است (نمایندگی)

تایپه:

وزارت امور خارجه این جزیره روز سه شنبه اعلام کرد آخرین بازمانده شناخته شده تایوان از بردگی جنسی ژاپن در زمان جنگ در سن 92 سالگی درگذشت و این موضوع را “زخمی در تاریخ بشریت” خواند.

بیش از 200000 زن که به آنها “زنان آسایش” گفته می شود، در طول جنگ جهانی دوم، عمدتاً از کره جنوبی و همچنین از سایر بخش های آسیا، توسط ارتش ژاپن به بردگی جنسی برده شدند.

به گفته بنیاد نجات زنان تایپه، در تایوان، که ژاپن بین سال‌های 1895 تا 1945 بر آن حکومت می‌کرد، تقریباً 60 زن در طول سال‌ها به عنوان بازماندگان ظاهر شدند. با این حال، تخمین می زند که حداقل 2000 وجود داشته باشد.

این بنیاد روز دوشنبه گفت که آخرین بازمانده شناخته شده جزیره، که “مادر بزرگ” نامیده می شود، در 10 می در سن 92 سالگی درگذشت.

جف لیو، سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه گفت: «مسئله «زن آسایش» زخمی در تاریخ بشر است و دولت به کرامت و رفاه تایوانی‌های سابق (بازماندگان) اهمیت زیادی داده است.

او گفت: «(دولت) همچنان به ابراز نگرانی‌های خود به دولت ژاپن ادامه داده است و از طرف ژاپنی می‌خواهد که با درخواست ما برای عذرخواهی و غرامت «زنان تسکین دهنده» تایوانی و خانواده‌های آنها روبرو شود.

بردگی زنان در زمان جنگ ژاپن یک موضوع سیاسی در سراسر آسیا است.

در حالی که دولت جنایات گذشته ژاپن را پذیرفته است، منتقدان می گویند که مقامات در طول دهه ها از پذیرفتن مسئولیت کامل برای بردگی زنان خودداری کرده اند.

دولت ژاپن گفته است که قربانیان توسط غیرنظامیان در فاحشه خانه های نظامی که به صورت تجاری اداره می شدند، استخدام شده اند.

این موضوع باعث اعتراضات در تایوان شده است و گروه های زنان برای جبران غرامت برای بازماندگانش لابی می کنند – چیزی که فقط کره جنوبی به طور رسمی دریافت کرده است.

بنیاد نجات زنان تایپه گفت، حتی با مرگ آخرین “مادربزرگ”، آنها همچنان از ژاپن خواستار غرامت قربانیان خواهند شد.

این گروه گفت: «اگرچه همه مادربزرگ ها فوت کرده اند، اما ما معتقدیم که روح آنها برای همیشه در قلب ما باقی خواهد ماند.

این قطعه تاریخ به دلیل مرگ مادربزرگ ها ناپدید نخواهد شد.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)