BuzzFeed برای بستن عملیات اخبار

BuzzFeed برای بستن عملیات اخبار

BuzzFeed ابتدا با لیست ها و آزمون های موضوعی خود شناخته شد. (فایل)

نیویورک:

BuzzFeed روز پنجشنبه اعلام کرد که بخش خبری خود را به عنوان بخشی از کاهش هزینه ها تعطیل می کند و این نشان دهنده پایان یکی از برجسته ترین وب سایت های خبری عصر اینترنت است.

این شرکت به چالش‌هایی از جمله رکود در بخش فناوری و بازار سهام اشاره کرد که مدیر عامل شرکت جونا پرتی اعتراف کرد که او تا حدودی در تعطیلی مقصر بوده است.

آقای پرتی در یادداشتی به کارکنان نوشت: “ما امروز تقریباً 15 درصد نیروی کار خود را کاهش می دهیم… و روند بسته شدن BuzzFeed News را آغاز می کنیم.”

پس از انتشار این خبر، سهام BuzzFeed در وال استریت بیش از 20 درصد سقوط کرد.

آقای پرتی گفت که شرکت به این نتیجه رسیده است که “دیگر نمی تواند به تامین مالی BuzzFeed News به عنوان یک سازمان مستقل ادامه دهد.”

وی افزود که اکنون خروجی اخبار خود را بر روی وب سایت HuffPost متمرکز خواهد کرد.

جونا پرتی همچنین به همه‌گیری ویروس کرونا، سرمایه کمتر، کاهش سرعت بازار تبلیغات دیجیتال و «تغییر مداوم مخاطبان و پلت‌فرم‌ها» اشاره کرد.

او گفت: «برخورد با همه این موانع به یکباره بخشی از این است که چرا ما باید تصمیمات دشواری برای حذف مشاغل بیشتر و کاهش هزینه‌ها اتخاذ کنیم.»

جونا پرتی اعتراف کرد که می‌توانست به چالش‌ها واکنش بهتری نشان دهد.

او نوشت: «من همچنین می‌خواهم به صراحت بگویم: من به عنوان مدیرعامل این شرکت می‌توانستم این تغییرات را بهتر مدیریت کنم و تیم رهبری ما با وجود این شرایط می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

آقای پرتی اعتراف کرد که تصمیم گرفته است “در BuzzFeed News سرمایه گذاری بیش از حد کند زیرا من کار و ماموریت آنها را بسیار دوست دارم.”

او نوشت: «این باعث شد من بپذیرم که پلتفرم‌های بزرگ، توزیع یا حمایت مالی لازم برای حمایت از روزنامه‌نگاری ممتاز و رایگان را که برای رسانه‌های اجتماعی ساخته شده است، انجام نمی‌دهند.

جونا پرتی افزود که متاسف است که شرکت را در استانداردهای بالاتر برای سودآوری نگه نداشته است.

BuzzFeed، یک شرکت دیجیتال آمریکایی که در سال 2006 ایجاد شد، برای اولین بار به دلیل لیست ها و آزمون های موضوعی خود شناخته شد.

اما در اواخر سال 2011 BuzzFeed News را تأسیس کرد که برنده جوایز متعددی شد و به نماد موج جدیدی از شرکت های رسانه ای اینترنتی تبدیل شد.

این سازمان به دلیل کار تحقیقاتی خود مورد تحسین قرار گرفت و جایزه پولیتزر را در سال 2021 به دلیل پوشش آن در مورد بازداشت مسلمانان توسط دولت چین در سین کیانگ دریافت کرد.

در نوامبر 2020، پلتفرم مستقر در نیویورک، سایت خبری هافینگتون پست را از Verizon خریداری کرد، بدون اینکه مبلغ آن را فاش کند.

پرتی نوشت: “در حرکت رو به جلو، ما یک برند خبری واحد در هاف پست خواهیم داشت که سودآور است، با مخاطبان مستقیم وفادار صفحه اول.”

او افزود که این شرکت برخی از مشاغل را در HuffPost و BuzzFeed.com به کارکنان BuzzFeed News ارائه خواهد کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)