یک کشور دیگر روابط خود را با تایوان به نفع “تنها چین مشروع” قطع می کند – RT World News

دولت نیکاراگوئه رسما روابط خود را با تایوان قطع کرد و اعلام کرد که تنها یک چین وجود دارد – جمهوری خلق چین – و تایوان بخشی از خاک چین است.

دنیس مونکادا کولیندرس، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، از قطع روابط دیپلماتیک خود در این کشور خبر داد. بیانیه پنجشنبه.

“دولت جمهوری نیکاراگوئه اعلام می کند که به رسمیت می شناسد که در جهان تنها یک چین وجود دارد.” در این بیانیه آمده است که جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی است که نماینده تمام چین است. و آن تایوان بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو چین است.

دولت جمهوری نیکاراگوئه امروز روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع کرد و هرگونه تماس یا رابطه رسمی را متوقف کرد.

وزارت خارجه تایوان در واکنش به این خبر گفت که این خبر احساسی است “درد و حسرت” تصمیم نیکاراگوئه وزارت امور خارجه همچنین استدلال کرد که از حق روابط دیپلماتیک در سراسر جهان برخوردار است.


چین

اکنون تنها 14 کشور مستقل با تایوان روابط دیپلماتیک کامل دارند – اکثریت آنها کشورهای کوچک و کمتر توسعه یافته اقتصادی هستند. آنها گواتمالا، هندوراس، پاراگوئه، بلیز، هائیتی، سنت وینسنت و گرنادین ها، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، نائورو، جزایر مارشال، پالائو، تووالو، اسواتینی و مقر مقدس هستند.

نیکاراگوئه به فهرست بیش از صد کشوری می‌پیوندد که طی دهه‌ها روابط دیپلماتیک خود را از تایوان به جمهوری خلق چین تغییر داده‌اند. جزایر سلیمان به رسمیت شناختن دیپلماتیک خود را از تایوان به چین در سال 2019 تغییر دادند، در حالی که جمهوری دومینیکن و السالوادور در سال 2018 روابط خود را با تایوان قطع کردند. پاناما روابط دیپلماتیک خود را با تایوان به نفع چین در سال 2017 قطع کرد.