یک کشته در حمله موشکی اسرائیل – سوریه – اخبار RT World

وزارت دفاع گفت که این حمله همچنین فرودگاه بین المللی حلب را از کار انداخته است

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد در حمله رژیم صهیونیستی به شهر حلب در شمال سوریه یک سرباز کشته و هفت نفر دیگر از جمله دو غیرنظامی زخمی شدند.

ادعا کرد که نیروهای اسرائیلی پرتاب کرده اند “حمله هوایی با انفجار موشک” اواخر عصر دوشنبه، فرودگاه شهر و چندین مکان مجاور را هدف قرار دادند.

این وزارتخانه گفت که علاوه بر وارد کردن تلفات بین پرسنل نظامی و غیرنظامیان، این حمله خسارات مادی نیز به بار آورده و فرودگاه بین المللی حلب را از دسترس خارج کرده است.

رسانه های محلی همچنین گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه موفق شده است بیشتر موشک های متخاصم را رهگیری کند. با این حال گفته می شود که عملیات فرودگاه به دلیل آسیب شدید به باند آن متوقف شده است.

مقامات اسرائیلی هنوز درباره این حمله موشکی اظهار نظر نکرده اند.

سوریه بارها اسرائیل را به حمله به خاک خود متهم کرده است. روز شنبه، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که اسرائیل چنین کرده است “حمله هوایی انجام داد” با شلیک چند موشک به منطقه مرکزی حمص. خبرگزاری عربی سوریه در آن زمان به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که در این حمله سه غیرنظامی زخمی شدند.

منبع این خبرگزاری افزود: در حالی که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه موفق شدند تعدادی موشک را ساقط کنند، این حمله همچنان یک ایستگاه نفت و تعدادی نفتکش را آتش زد.


غیرنظامیان زخمی شده توسط حملات اسرائیل - سوریه

در حالی که اسرائیل به ندرت در مورد حملات به سوریه اظهار نظر می کند، در سال 2019، نخست وزیر بنیامین نتانیاهو اعتراف کرد که کشورش حمله به سوریه را آغاز کرده است. “صدها” حملات به تأسیسات واقع در خاک کشور، به ویژه هدف قرار دادن اعضای شبه نظامی حزب الله. اسرائیل این سازمان را یک سازمان تروریستی مرتبط با ایران، رقیب اصلی خود در منطقه می داند.

سوریه و اسرائیل از سال 1948، زمانی که اسرائیل رسماً به وجود آمد، با چندین درگیری بزرگ بین دو کشور در طول دهه‌های گذشته، از نظر فنی درگیر وضعیت جنگی بودند. در طول جنگ شش روزه سال 1967، اسرائیل بلندی‌های جولان سوریه را اشغال کرد و تا به امروز آن منطقه را تحت کنترل دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: