یک نوجوان آمریکایی پس از اعلام مرگ به زندگی بازگشت

یک نوجوان آمریکایی پس از اعلام مرگ به زندگی بازگشت

پرسنل پزشکی با دیدن اینکه این نوجوان هنوز زنده است، تعجب کردند.

به گزارش ایندیپندنت، سامی برکو، پسر 16 ساله آمریکایی، وقتی دو ساعت پس از اعلام مرگ به طور معجزه آسایی علائم حیاتی خود را به دست آورد، پزشکان را گیج کرد. او در 7 ژانویه پس از ایست قلبی هنگام صخره نوردی در یک باشگاه ورزشی مجاور به بیمارستان منتقل شد.

آقای برکو توسط کارکنان باشگاه، پرسنل اورژانس و پزشکان بیمارستان بدون توقف CPR انجام شد. اما پس از دو ساعت پرسنل بیمارستان این خبر تلخ را به خانواده وی دادند.

خانم جنیفر برکو پس از به دست آوردن شجاعت برای خداحافظی با پسرش گفت که شوهرش متوجه حرکت سامی شده است. پرسنل پزشکی با دیدن اینکه این نوجوان هنوز زنده است، تعجب کردند.

خانم برکو افزود: “هر کدام از آنها بعداً نزد ما آمدند و گفتند که قبلاً چنین چیزی ندیده‌اند. هرگز. هرگز کسی را تلفظ نکرده بودند و ناگهان پنج دقیقه بعد برگشتند.”

او ادامه داد: “این احساس از دیدن ضربان قلب او، هیچ کلمه ای برای آن وجود ندارد. هیچ کلمه ای وجود ندارد. ما فقط آنجا ایستادیم. منظورم این است که سپاسگزاری بزرگترین دست کم گرفتن است که می دانید ممکن است او موفق شود.”

همانطور که در خروجی منتشر شد، مغز پسر برای حداقل پنج دقیقه کمبود اکسیژن داشت که منجر به از دست دادن حافظه کوتاه مدت شد. علاوه بر این، او در حال بهبودی از آسیب ایسکمیک ستون فقرات است که پس از از دست دادن هوشیاری هنگام پایین آمدن از دیواره سنگی که در حال بالا رفتن بود، متحمل شد. دکتر با KRIV صحبت کرد و گفت: «ما همیشه بچه‌هایی را اینجا می‌بینیم که CPR انجام داده‌اند، اما با CPR بسیار طولانی، ما معمولاً شاهد آسیب مغزی بسیار شدید بدون اکسیژن هستیم، بنابراین برای من، او یک معجزه واقعی است.»

والدین او همچنین افزودند که حادثه سامی به احتمال زیاد ناشی از تاکی کاردی بطنی پلی‌مورفیک کاتکول آمینرژیک، یک اختلال ژنتیکی نادر است که جان پسر کوچکترشان فرانکی را در سال 2020 گرفت. فرانکی در نتیجه جراحات سر ناشی از بسیاری از دوره‌های صرع درگذشت. در آخرین قسمت او، پدرش برای او CPR انجام داد، اما او نتوانست پسرش را نجات دهد.