یک مورد Omicron باعث تعطیلی 2 هفته ای بخش اورژانس کودکان شد – RT World News

یک بیمارستان بزرگ در نزدیکی پایتخت پرتغال پس از مثبت شدن آزمایش یک پزشک در آنجا برای نوع کووید-19 Omicron، تعطیلی دو هفته‌ای بخش‌های متعدد کودکان را اجرا می‌کند و ده‌ها نفر اکنون در میان شیوع جدید قرنطینه شده‌اند.

بیمارستان گارسیا دو اورتا در آلمادا، واقع در 12 کیلومتری جنوب لیسبون، اعلام کرد سه شنبه شب به طور موقت بخش های اورژانس اطفال و سرپایی خود را تعطیل می کند و به استناد یک عفونت Omicron در میان کارکنان، اعلام کرد. رویترز بخش ها به مدت 14 روز تعطیل خواهند بود.

این بیمارستان خاطرنشان کرد که 28 نفر که گمان می‌رود با پزشک آلوده ارتباط برقرار کرده‌اند اکنون در انزوا هستند، در حالی که 69 نفر دیگر در سراسر پرتغال پس از تماس با سایر حامل‌های مشکوک Omicron در حال حاضر در قرنطینه هستند و بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، تعداد کل به 97 نفر می‌رسد. .

ادامه مطلب


مقام سازمان جهانی بهداشت به RT می گوید امیدواریم واکسن های موجود در برابر Omicron محافظت کنند

پزشک گارسیا دی اورتا که روز سه شنبه آزمایشش مثبت شد، همچنین در کادر پزشکی یک باشگاه فوتبال دسته برتر، Belenenses SAD خدمت می کند. مقامات بهداشتی گفتند که علاوه بر پزشک، 12 مورد دیگر Omicron از روز دوشنبه در میان تیم شناسایی شده است. حداقل یک ورزشکار در تیم اخیراً از آفریقای جنوبی بازگشته است، جایی که برخی از اولین عفونت های Omicron در اوایل این ماه شناسایی شد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) این جدید را تعیین کرد “نوعی نگرانی” هفته گذشته، با Soumya Swaminathan، دانشمند ارشد آن اشاره کرد که Omicron دارای تعداد زیادی جهش در پروتئین اسپایک خود است، مکانیسمی که توسط آن ویروس کرونا سلول های میزبان را ربوده و باعث عفونت می شود. با این حال، در حالی که Omicron قبلاً زنگ خطر را در سراسر جهان به راه انداخته است و باعث ممنوعیت سفر و سایر محدودیت‌ها در تعداد فزاینده‌ای از کشورها شده است، هنوز مشخص نیست که آیا سویه جدید عفونی‌تر یا کشنده‌تر از سایرین است. WHO پیشنهاد کرده است که ممکن است چندین هفته طول بکشد تا بینش بیشتری در مورد این نوع بدست آید، زیرا محققان در تلاش برای تعیین اینکه آیا این نوع به واکسن‌های کووید-19 یا درمان‌های موجود مقاوم است یا خیر.

بیشتر بخوانید: Omicron زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد در اروپا پیدا شد