یک جوان 26 ساله پس از یک نوبت واکسن فایزر کووید جان خود را از دست داد – RT World News

مقامات نیوزلند روز دوشنبه اعلام کردند که مرگ یک جوان 26 ساله به دلیل ابتلا به یک التهاب نادر قلبی پس از اولین دوز تزریق کووید، به طور رسمی با واکسن Pfizer-BioNTech مرتبط است.

هیئت نظارت بر ایمنی مستقل واکسن کووید-19 کشور در بیانیه ای بیماری میوکاردیت را که منجر به مرگ وی شده بود تایید کرد. “احتمالا به دلیل واکسیناسیون بوده است.”

این مرد در عرض دو هفته پس از دریافت اولین دوز خود درگذشت و هیچ توصیه پزشکی یا درمانی برای علائم خود نخواسته بود. میوکاردیت، که به عنوان یک عارضه جانبی بالقوه نادر جب فایزر ذکر شده است، باعث التهاب عضله قلب، محدود کردن جریان خون و ایجاد ضربان قلب نامنظم می شود.

مرگ او دومین مورد در نیوزلند است که به این عارضه جانبی مرتبط است. بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، در ماه آگوست، یک زن پس از دریافت واکسن فایزر، دچار التهاب نادر عضله قلب شد که منجر به مرگ وی شد.

ادامه مطلب


معترضان در 90 درصد کشوری که واکسینه شده اند، علیه محدودیت های کووید-19 تظاهرات می کنند

در حالی که هنوز به طور رسمی با واکسن فایزر مرتبط نشده‌اند، مقامات گفتند که در حال بررسی گزارش‌های مربوط به مرگ دو نفر دیگر از افرادی که این تزریق را انجام داده‌اند، از جمله یک نوجوان 13 ساله، هستند. در حالی که هیئت نظارت بر ایمنی گفت هنوز اطلاعات بیشتری در مورد مرگ کودک مورد نیاز است، مقامات نیوزلند گفتند که بعید است مورد دوم – مرگ مردی در 60 سالگی – به دلیل این واکسن باشد.

در حالی که فایزر در پاسخ به آخرین پیشرفت بیانیه ای منتشر نکرد، سخنگوی شرکت اظهار داشت که غول دارویی از این گزارش ها آگاه است، اما همچنان معتقد است که مزایای واکسن بیشتر از هر خطری است.

بر اساس داده‌های ارائه شده به سازمان بهداشت جهانی، نیوزلند از زمان شروع کمپین تلقیح خود، 7855438 تزریق کووید را انجام داده است. در حالی که این واکسن عمدتاً از واکسن فایزر استفاده می کند، مقامات استفاده از واکسن های ساخته شده توسط جانسون اند جانسون و آکسفورد-آسترازنکا را نیز تأیید کرده اند.