یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا غلات اوکراینی را ممنوع می کند – RT World News

مجارستان به تعهد لهستان برای حفاظت از منافع جوامع کشاورزی محلی می پیوندد

وزارت کشاورزی مجارستان اعلام کرده است ممنوعیت موقت در مورد واردات غلات و دانه های روغنی از اوکراین، با استناد به فقدان هر “معنی دار” اقدامات سراسر اتحادیه اروپا برای محافظت از بازارها از “بی ثباتی” با ورود کنترل نشده محصولات ارزان قیمت.

دولت مجارستان است “متعهد به حفاظت از منافع جامعه کشاورز مجارستان،” این وزارتخانه در بیانیه‌ای در شامگاه شنبه گفت که ممنوعیت موقت آن تا 30 ژوئن اعلام شده است. بوداپست امیدوار است که به بروکسل اجازه دهد. زمان کافی برای معرفی اقدامات معنادار و پایدار اتحادیه اروپا برای بازنگری در ماهیت کامل معافیت از گمرک کالاهای اوکراینی است.

لیست محصولات ممنوعه نیز شامل خواهد شد تعدادی از محصولات کشاورزی دیگر، به گفته این وزارت ایستوان ناگی، وزیر کشاورزی، اینها را گفت “اقدامات فوق العاده” برای پیشگیری ضروری هستند “آسیب جدی” به کشاورزی مجارستان

لهستان محدودیت‌های مشابهی را در اوایل روز اعمال کرد و همچنین با استناد به نیاز به محافظت از کشاورزان محلی، و واکنش شدید کیف را برانگیخت. در اقدامی جداگانه در روز جمعه، اسلواکی فرآوری و فروش غلات اوکراینی را با استناد به کشف یک آفت کش خطرناک ممنوعه در اتحادیه اروپا در محموله 1500 تنی این محصول ممنوع کرد.


اوکراین لهستان را به نقض توافق متهم کرد

این موضوع ناشی از تلاش های بروکسل برای حمایت از اوکراین با اجازه واردات بدون گمرک از این کشور است که به عنوان راهی برای کمک به صادرات این کشور به کشورهای فقیرتر در خاورمیانه و آفریقا معرفی می شود. با این حال، بسیاری از محصولات به اروپای شرقی ختم شده و قیمت‌های محلی را به شدت کاهش داده است.

ماه گذشته، نخست وزیران بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی خواستار اقدام کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد واردات محصولات کشاورزی اوکراین شدند و خواستار بازگرداندن تعرفه ها شدند. در اوایل آوریل، این کشورها همچنین از بروکسل خواستند تا محصولات انباشته شده اوکراین را از این کشور بازخرید کند “بشردوستانه” زمینه.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: