یونیسف روز جهانی کودک را جشن نمی گیرد

در همبستگی با افغان ها، یونیسف روز جهانی کودک را جشن نمی گیرد

روز جهانی کودک: یونیسف افغانستان تصمیم گرفته است که تمام پلتفرم های دیجیتال خود را ببندد.

نیویورک:

به مناسبت روز جهانی کودک، یونیسف در افغانستان تصمیم گرفته است تا روز شنبه تمامی پلتفرم های دیجیتالی خود را به منظور همبستگی با کودکان افغان که در حال تشدید بحران انسانی در این کشور هستند، ببندد.

صندوق بین‌المللی اورژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در همبستگی با کودکان افغانستان که بار بحران بشردوستانه رو به افزایش را تحمل می‌کنند، امسال که یونیسف روز جهانی کودک (WCD) را در سراسر جهان جشن می‌گیرد، جشن نخواهد گرفت. ) بیانیه خوانده شد.

20 نوامبر، روز جهانی کودک است و چندین دولت و سازمان این روز را جشن می گیرند. اما امسال یونیسف افغانستان گفته است که این روز در افغانستان تجلیل نخواهد شد.

«امروز، یونیسف در افغانستان در حال «شستشوی سیاه» دارایی‌های آنلاین WCD خود است و فردا، 20 نوامبر، روزی که یونیسف معمولاً برای کودکان «آبی» می‌شود، یونیسف افغانستان کانال‌های دیجیتال خود را می‌بندد و تاریک می‌شود تا چالش‌های کودکان را منعکس کند. در بیانیه روز جمعه آمده است که افغانستان با آن مواجه است.

یونیسف معمولاً در این روز آبی می شود اما امسال تصمیم گرفت سیاه شود.

آژانس ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که زمستان خشک، برداشت ضعیف محصول و خشکسالی باعث شده است که 14 میلیون کودک بدون غذای کافی باقی بمانند.

آلیس آکونگا، نماینده موقت یونیسف در افغانستان گفت: “در حال حاضر جشن کودک بودن در افغانستان دشوار است. با بستن پلتفرم های دیجیتالی خود در روز جهانی کودک، ما می خواهیم پیامی به اهدا کنندگان بفرستیم و از آنها بخواهیم از کودکان افغانستان حمایت کنند.” کسانی که کمترین مسئولیت این بحران را دارند، بالاترین هزینه را می پردازند.»

یونیسف از رهبران جهانی خواسته است تا حقوق و رفاه کودکان افغان را در مرکز بحث خود پیرامون تامین مالی بحران بشردوستانه قرار دهند.