یوساکو مائزاوا، گردشگر فضایی میلیاردر ژاپنی پس از 12 روز به زمین بازگشت

گردشگر فضایی میلیاردر ژاپنی پس از 12 روز به زمین بازگشت

یوساکو مائزاوا میلیاردر، دستیارش یوزو هیرانو و فضانورد الکساندر میسورکین این سفر را انجام دادند.

آلماتی، قزاقستان:

آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که یک میلیاردر ژاپنی پس از 12 روز اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، جایی که وی ویدئوهایی در مورد انجام کارهای پیش پا افتاده در فضا از جمله مسواک زدن و رفتن به حمام تهیه کرد، دوشنبه به زمین بازگشت.

یوساکو مائزاوا، غول مد آنلاین، و دستیارش یوزو هیرانو، در حدود زمان پیش بینی شده فرود در ساعت 0313 به وقت گرینویچ دوشنبه به همراه فضانورد روسی الکساندر میسورکین به استپ قزاقستان رفتند.

روسکاسموس در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود بدون اشاره به زمان دقیق فرود گفت: «پرواز فضاپیمای توریستی «سایوز ام‌اس-20» به پایان رسیده است.

سفر آن‌ها نشان‌دهنده بازگشت روسیه به گردشگری فضایی پس از یک توقف طولانی مدت بود که شاهد افزایش رقابت از سوی ایالات متحده بود.

این سه نفر 12 روز را در آزمایشگاه مداری گذراندند که در آن گردشگران ژاپنی زندگی روزمره خود را در ایستگاه فضایی بین المللی برای کانال محبوب یوتیوب Maezawa مستند کردند.

میلیاردر 46 ساله خطاب به یک میلیون دنبال کننده خود در یوتیوب، نحوه مسواک زدن و رفتن به حمام در فضا را توضیح داد.

در یکی از ویدئوها، او به تفصیل درباره کسب و کار تسکین خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی توضیح داد.

او در حالی که نشان داد فضانوردان از قیف دستی برای مکیدن ادرار خود استفاده می کنند، گفت: “پیش بینی بسیار آسان است.”

او در ویدیوهای دیگری به فالوورهایش نشان داد که چگونه به درستی چای بنوشند و در گرانش صفر بخوابند.

هنگامی که این سه مسافر فضایی در 8 دسامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند، به خدمه هفت تیمی که در تحقیقات زیست‌شناسی و فیزیک فضایی مشغول بودند، پیوستند.

مائزاوا قصد دارد هشت نفر را در ماموریتی در سال 2023 به دور ماه که توسط اسپیس ایکس ایلان ماسک انجام می شود، همراه خود ببرد.

او و دستیارش اولین شهروندان خصوصی ژاپنی هستند که از زمان سفر روزنامه نگار تویوهیرو آکیاما به ایستگاه میر در سال 1990، از فضا دیدن کردند.

نقطه عطف

بازگشت آنها از فضاپیما سالی است که بسیاری آن را نقطه عطفی برای سفرهای فضایی خصوصی می دانند.

میلیاردرهای ماسک، جف بزوس و ریچارد برانسون همگی در سال جاری پروازهای گردشگری تجاری موفقیت آمیزی داشتند و به بازاری که روسیه مشتاق دفاع از آن است هجوم بردند.

روسیه سابقه اعزام گردشگران با سرمایه شخصی به فضا را دارد.

آژانس فضایی روسیه Roscosmos با مشارکت شرکت آمریکایی Space Adventures قبلاً هفت گردشگر را از سال 2001 به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد – یکی از آنها دو بار.

آخرین آنها گای لالیبرت، یکی از بنیانگذاران Cirque du Soleil کانادا در سال 2009 بود که به عنوان اولین دلقک در فضا لقب گرفت.

در ماه اکتبر، روسیه اولین فضانوردان آموزش ندیده خود را از زمان سفر لالیبرت به فضا پرتاب کرد و یک بازیگر و یک کارگردان روسی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد، جایی که آنها صحنه‌هایی را برای اولین فیلم در مدار فیلمبرداری کردند.

پس از اینکه ناسا شاتل فضایی خود را در سال 2011 بازنشسته کرد، مسکو ارسال گردشگران به فضا را متوقف کرد و روسیه را در انحصار تامین ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار داد.

ناسا تمام صندلی های پرتاب سایوز را به قیمت 90 میلیون دلار (80 میلیون یورو) در هر نقطه خرید – عملاً به پروازهای توریستی پایان داد.

سال گذشته زمانی که یک فضاپیمای SpaceX اولین فضانوردان خود را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد، این موضوع تغییر کرد.

ناسا شروع به خرید پروازها از اسپیس ایکس کرد و روسیه را از انحصار خود سلب کرد و میلیون ها دلار درآمد برای آژانس فضایی که دارای پول نقد بود هزینه کرد.

در حالی که هزینه بلیط های فضا برای گردشگران فاش نشده است، Space Adventures نشان داده است که آنها در محدوده 50 تا 60 میلیون دلار هستند.

Roscosmos قصد دارد به توسعه تجارت گردشگری فضایی خود ادامه دهد و در حال حاضر دو موشک سایوز را برای چنین سفرهایی راه اندازی کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)