گیتا گوپینات از صندوق بین المللی پول نقش اصلی را بر عهده می گیرد

گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول، ماه آینده مقام دوم را به دست خواهد آورد.

واشنگتن:

صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه اعلام کرد، گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، ماه آینده مقام دوم در وام‌دهنده بحران مستقر در واشنگتن خواهد شد.

گوپینات به عنوان معاون اول مدیر عامل جانشین جفری اوکاموتو خواهد شد که زیر نظر کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول خدمت می کند – اولین باری که دو زن نقش های بالای رهبری را بر عهده می گیرند.

جورجیوا گوپینات را “فرد مناسب در زمان مناسب” برای به عهده گرفتن نقش رهبری می نامد.

“به خصوص با توجه به اینکه همه گیری منجر به افزایش مقیاس و دامنه چالش های کلان اقتصادی پیش روی کشورهای عضو ما شده است، من معتقدم که گیتا – که در سطح جهانی به عنوان یکی از اقتصاددانان کلان پیشرو در جهان شناخته می شود – دقیقاً تخصص مورد نیاز ما را دارد. جورجیوا در این بیانیه گفت: نقش FDMD در این مرحله.

“در واقع، مجموعه مهارت های خاص او – همراه با سال ها تجربه او در صندوق به عنوان اقتصاددان ارشد – او را به طور منحصر به فردی واجد شرایط می کند.”

گوپینات که در اکتبر 2018 به سمت فعلی خود منصوب شد، قرار بود در ژانویه به سمت خود در دانشگاه هاروارد بازگردد اما اکنون دانشگاه را ترک خواهد کرد. او در هند به دنیا آمد اما شهروند ایالات متحده نیز هست.

این اقتصاددان که تیم صندوق بین‌المللی پول را رهبری می‌کند که فصلنامه چشم‌انداز اقتصاد جهانی را تهیه می‌کند، در طول همه‌گیری کووید-19 به چهره بسیار قابل مشاهده‌تری تبدیل شد.

جورجیوا گفت که او “رهبری فکری در کمک به اقتصاد جهانی و صندوق برای عبور از پیچ و خم های بدترین بحران اقتصادی زندگی ما” نشان داد.

گوپینات گفت: «از آنجایی که همه‌گیری به ما ادامه می‌دهد، کار صندوق هرگز به این اندازه حیاتی نبوده و همکاری بین‌المللی هرگز مهم‌تر از این نبوده است».

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)