گل و لای می تواند به تصمیم گیری برای هر گونه اقدام روسیه علیه اوکراین کمک کند

گل و لای می تواند به تصمیم گیری برای هر گونه اقدام روسیه علیه اوکراین کمک کند

روسیه بسیج قبلی خود را در نزدیکی اوکراین به عنوان بخشی از مانورهای آمادگی سراسری برگزار کرد

تحلیلگران نظامی در مسکو و غرب می گویند که زمین گل آلود و نیاز به سربازان بیشتر در زمین، هرگونه تهاجم گسترده روسیه به اوکراین را تا اوایل ژانویه بعید می کند، و این باعث ایجاد پنجره دیپلماسی برای دور کردن رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از جنگ می شود. .

این قضاوت‌ها در حالی صورت می‌گیرند که ترکیبی از گزارش‌ها و تصاویر منبع باز به ارزیابی‌های اطلاعاتی ایالات متحده درباره استقرار سربازان و تجهیزات در مرزهای اوکراین اعتبار فزاینده‌ای می‌دهد. نقشه های نظامی اوکراین نیز تغییر توزیع نیروهای روسیه را نشان می دهد.

ایالات متحده اطلاعات و نقشه های خود را با برخی از متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به اشتراک گذاشته است و هشدار داده است که روسیه ممکن است در حال بررسی یک حمله در مقیاس بزرگ باشد. مقامات آمریکایی در جلسات توجیهی خود گفتند که نیات پوتین ناشناخته است، اما هر عملیاتی، در صورت تصمیم وی برای اقدام، احتمالاً شامل دو برابر تعداد گروه‌های جنگی در حال حاضر در موقعیت است و ممکن است در ماه‌های ابتدایی سال آینده انجام شود.

پوتین با ضمیمه کردن کریمه در سال 2014 و حمایت از جنگ‌های جدایی‌طلبان در شرق اوکراین، برنامه‌های خود برای حمله را رد کرده است.

پاول فلگنهاور، تحلیلگر نظامی مستقر در مسکو برای بنیاد جیمزتاون، می گوید: «در این فصل شما چیزی را دارید که ما راسپوتیتسا می نامیم، که گل است. او گفت، با این حال، برای هرگونه حمله به شرق اوکراین، ژنرال‌های روسی می‌خواهند قبل از اینکه سربازان وقت برای حفاری داشته باشند، به سرعت حرکت کنند تا نیروهای اصلی اوکراین را در اطراف مناطق درگیری‌شده دونتسک و لوگانسک دور بزنند.

فلگنهاوئر گفت: “ما باید بتوانیم تانک ها و سایر وسایل نقلیه خود را از جاده ها خارج کنیم تا این کار را انجام دهیم، که در حال حاضر در منطقه سیاه زمین در آن پایین غیرممکن است. هنگامی که یخبندان آمد، می توانید به هر سمتی که می خواهید حرکت کنید.” .

به گفته فلگنهاور، علاوه بر این، فرماندهان روسی می‌خواهند نیرویی با اندازه‌ای مشابه با آخرین نیرو در اطراف اوکراین در ماه مارس امسال جمع آوری کنند. تحلیلگران غربی تخمین زدند که این تعداد سرباز کمی بیش از 100000 نفر است.

به گفته یک مقام ارشد امنیتی سابق ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، یک نیروی مهاجم معمولاً به دنبال این است که دو تا سه برابر تعداد نیروهایی باشد که انتظار ملاقات دارد. این شخص گفت، با قضاوت بر اساس نقشه ها و داده های در دسترس عموم، پوتین در حال حاضر اعداد و ارقامی برای تهاجم در مقیاس کامل را ندارد.

نقشه نظامی اوکراین در 22 نوامبر که توسط بلومبرگ مشاهده شد، بازتاب ارزیابی ایالات متحده از افزایش مجدد در نزدیکی جنوب و شرق اوکراین است. 43 گروه جنگی متشکل از 94000 سرباز در اطراف اوکراین در مقایسه با 53 گروه جنگی در پایان آوریل را نشان می دهد. نسخه قبلی همین نقشه توسط میلیتاری تایمز منتشر شده بود.

به گفته فلگنهاور، همه نیروهای بسیج شده در اوایل سال جاری به مرز اوکراین فرستاده نشدند، الگویی که احتمالاً تکرار خواهد شد. بر اساس محاسبات وی، بر اساس داده های سرویس مطبوعاتی فرماندهی منطقه ای روسیه، بیش از 300000 سرباز، 35000 قطعه تجهیزات سنگین، 900 هواپیما و 180 کشتی جنگی در سراسر کشور مستقر شدند.

این جنبش‌ها «تا کامچاتکا» پیش رفتند، زیرا باید در صورتی که این جنگ به یک جنگ جهانی‌تر گسترش یابد، آماده باشند. شبه جزیره کامچاتکا در شمال ژاپن و غرب آلاسکا قرار دارد.

روسیه بسیج قبلی خود را در نزدیکی اوکراین و در نهایت عقب نشینی را به عنوان بخشی از مانورهای آمادگی سراسری که توسط وزیر دفاع سرگئی شویگو فراخوانده شده بود، برگزار کرد. این بار چنین اعلامیه ای از برگزاری رزمایش نظامی منتشر نشده است.

در حالی که دور از انتظار است، به نظر می رسد که درگیری در حال حاضر بیشتر از ماه ها یا سال های گذشته محتمل تر است و – شکست برخی از اشکال توافق بر سر اوکراین بین واشنگتن و مسکو – احتمالاً پنجره های فصل مبارزات انتخاباتی آینده را در بر خواهد گرفت، حتی اگر این اتفاق نیفتد. به گفته فلگنهاور و دیگران، این زمستان در این زمستان قرار دارد.

اندرو موناگان، مشاور سابق بریتانیایی ناتو در امور روسیه و همکار ارشد در موسسه رویال خدمات متحد لندن، گفت: در شرایط بدتر شدن روابط بین روسیه و ناتو، “فقط یک اختلاف اساسی در مورد توافق مینسک 2 وجود دارد.” اتاق فکر. او به توافق صلح 2015 اشاره کرد که اوج تلاش ها برای پایان دادن به درگیری های سنگین در سال گذشته بود.

موناگان گفت: “مینسک 2 در نتیجه شکست اوکراین در میدان جنگ به وجود آمد.” از دیدگاه روسیه، اوکراین در حال دور شدن از آنچه که امضا کرده است، دیپلماسی موفق نیست و به همین دلیل است که ارتش به میز بازگشته است.»

در عین حال، روسیه از زمان آغاز درگیری در سال 2014 پیوسته شرکت نیروهای خود را در این درگیری رد کرده است و به سوالات در مورد هرگونه افزایش کنونی با بیان اینکه تحرکات نیروها در داخل روسیه یک موضوع داخلی است، پاسخ داده است. اوکراین توافقنامه مینسک-2 را ساختاری برای فدرال کردن کشور می‌داند به گونه‌ای که مسکو حق وتوی انتخاب‌های اقتصادی و امنیتی کیف را حفظ کند.

اوکراین نقض توافقنامه های صلح را رد می کند و می گوید که به دنبال احیای میانجیگری آلمان و فرانسه در اجرای آنها است که با مشکل مواجه شده است. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه، روز دوشنبه در توییتی ادعاهای روسیه مبنی بر برنامه ریزی اوکراین برای حمله به مناطق جدایی طلب را رد کرد و گفت که این کشور به دنبال راه حل های سیاسی و دیپلماتیک برای درگیری است.

گروه اطلاعاتی Conflict Intelligence مستقر در مسکو، یک گروه اطلاعاتی منبع باز، می گوید که با استفاده از ویدئو و سایر تصاویر منتشر شده در داخل روسیه، تحرکات قابل توجه تانک ها و سایر تجهیزات روسی به سمت اوکراین را ردیابی کرده است. CIT در گزارش 24 نوامبر نوشت: “اگر این سرعت تا ژانویه ادامه یابد، تعداد کل نیروهای روسیه در نزدیکی مرز و کریمه به طور قابل توجهی بیشتر از ارقام آوریل خواهد بود.”

ارتش اوکراین از سال 2014، زمانی که قادر به مهار شبه‌نظامیان مورد حمایت روسیه که ناتو می‌گوید توسط نیروهای عادی روسی تقویت شده‌اند، ناتوان شد، گسترش یافته و دوباره سازماندهی شده است. به گفته دولت، این کشور 44 میلیونی اکنون دارای 255000 پرسنل وظیفه فعال است. فلگنهاور می‌گوید مشکل اوکراین این است که روسیه نیز نیروهای آماده رزم خود را به شدت گسترش داده است.