گزارش: هواپیمای عربستان سعودی در ناآرامی های سودان مورد اصابت گلوله قرار گرفت

گزارش: هواپیمای عربستان سعودی در ناآرامی های سودان مورد اصابت گلوله قرار گرفت

یک هواپیمای مسافربری که برای پرواز از سودان به مقصد عربستان سعودی آماده می شد، هدف گلوله قرار گرفت. (نمایندگی)

ریاض، عربستان سعودی:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ناو هواپیمابر این کشور اعلام کرد، یک هواپیمای مسافربری که برای برخاستن از سودان به مقصد عربستان سعودی آماده می شد، روز شنبه در پی درگیری های مرگبار خارطوم مورد هدف قرار گرفت.

عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هواپیمای ایرباس A330 که عازم عربستان سعودی بود، پیش از حرکت برنامه‌ریزی‌شده به ریاض، «با حضور مهمانان و خدمه در معرض تیراندازی قرار گرفت».

در این بیانیه آمده است: “تایید شده است که تمامی اعضای کابین هواپیما به سلامت به سفارت عربستان در سودان رسیده اند.”

در همین حال، هواپیماهایی که بر فراز سودان پرواز می‌کردند، بازگشته‌اند و تمامی پروازهای دیگر به و از سودان به منظور حفظ ایمنی مهمانان و خدمه متوقف شده است.»

درگیری ها روز شنبه بین ارتش سودان و شبه نظامیان روی داد و اتحادیه پزشکان از کشته شدن سه غیرنظامی از جمله در فرودگاه خارطوم در مرکز شهر خبر داد.

در بیانیه عربستان سعودی به تلفات حادثه هواپیمای این کشور اشاره ای نشده است.

شبه نظامیان گفتند که کنترل فرودگاه و همچنین محل ریاست جمهوری را در دست دارند، ادعاهایی که ارتش آن را رد کرد.

فوران خشونت ها پس از هفته ها تشدید تنش بین رهبر نظامی عبدالفتاح البرهان و فرمانده شماره دو او، محمد حمدان داگلو، بر سر ادغام برنامه ریزی شده نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) در ارتش عادی رخ داد.

این یکی از عناصر کلیدی مذاکرات برای نهایی کردن توافقی بود که کشور را به حاکمیت غیرنظامی بازگرداند و به بحران ناشی از کودتای 2021 آنها پایان دهد، که باعث عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی در کشوری شد که قبلاً یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود.

شبکه الاخباریه وابسته به این کشور گزارش داد سفارت عربستان در سودان از همه شهروندان سعودی می خواهد که در خانه بمانند.

هم وزارت خارجه عربستان و هم شورای همکاری خلیج فارس که مقر آن در ریاض است، بیانیه‌هایی درباره خشونت‌های روز شنبه منتشر کردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)