گزارش هشدار می دهد که اتحادیه اروپا می تواند “به سرعت” به خشونت مسلحانه کشیده شود – RT World News

در اولین گزارش جامعی که بازار سیاه محلی اسلحه گرم و تأثیر آن را مورد مطالعه قرار داده است، ادعا می شود که خشونت های اسلحه در اتحادیه اروپا افزایش یافته است که می تواند “به سرعت و به شدت” وضعیت امنیتی را بدتر کند.

طبق گزارش پروژه هدف با بودجه اتحادیه اروپا، “افزایش دسترسی به سلاح گرم می تواند به سرعت و به شدت مسیر صلح آمیز را تغییر دهدهر کشور عضو اتحادیه اروپا. این مطالعه ضمن تمرکز بر تأثیر قاچاق اسلحه بر خشونت اسلحه در اتحادیه اروپا، وضعیت 34 کشور اروپایی را بررسی می کند: 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا و شش کشور بالکان غربی.

کاهش میزان خشونت کشنده با اسلحه و میزان پایین جراحات ناشی از سلاح گرم نباید یک “احساس امنیت کاذبنویسندگان این مطالعه، نیلز دوکت و دنیس واندن اویل، حتی در کشورهایی که به عنوان برخی از امن‌ترین کشورهای جهان در نظر گرفته می‌شوند، هشدار می‌دهند.

آنها خاطرنشان می کنند که میزان خشونت با اسلحه مرگبار از سال 2012 کاهش یافته است و در برخی کشورها مانند سوئد به آرامی شروع به افزایش یافته است.


بیش از 800 مظنون در عملیات

یافته‌ها نشان می‌دهد که بازار سیاه در حال رونق است، با تأثیربه خصوص آشکاردر هلند و سوئد وتا حدودی کمتر” در بلژیک و دانمارک. فروش غیرقانونی سلاح گرم را در اختیار مجرمان قرار می دهد.در تمام سطوح” و به عنوان ”یکی از عوامل مهم خشونت با سلاح گرممحققان می‌گویند که عمدتاً جنایتکار و تروریست هستند.

در این گزارش چندین توصیه ارائه شده است. به ضرورت «در دسترس عموم، استاندارد و قابل مقایسه استداده های مربوط به سلاح های گرم مورد استفاده در حوادث و همچنین داده های توقیف. همچنین خواستار رویکردی سیستماتیک تر برای این مشکل است، به طوری که تصور می شود 81 میلیون سلاح گرم در سال 2017 در اتحادیه اروپا نگهداری می شود، چه به صورت قانونی و چه غیرقانونی.

این مطالعه همچنین توجه را به این موضوع جلب می کندتحولات و فناوری های جدید” که خطر “در سال های آینده به طرز چشمگیری بر خشونت سلاح گرم تأثیر می گذارد.محققان چاپ سه بعدی را به عنوان نمونه ای از این فناوری ها ارائه می دهند و خاطرنشان می کنند کهبرخی از موارد چاپ سه بعدی سلاح گرم به افراط گرایی راست گرایانه مرتبط است

این مطالعه توسط موسسه صلح فلاندری، یک نهاد تحقیقاتی در پارلمان فلاند، تهیه شده است. دوکو، مدیر موسسه، این گزارش را “اولین قطعه از پازلدر مبارزه با خشونت اسلحه و قاچاق سلاح گرم.

در حالی که پیشرفت‌هایی حاصل شده و همکاری‌های بین‌المللی در اتحادیه اروپا افزایش یافته است، برای تقویت ظرفیت‌های مجری قانون، تقویت اشتراک‌گذاری اطلاعات و بستن خلأهای قانونی بیشتر نیاز است.وی به رسانه ها گفت.