گزارش ها: پلیس سابق آمریکا به نقض حقوق مدنی جورج فلوید آفریقایی-آمریکایی اعتراف کرد

گزارش ها: پلیس سابق ایالات متحده به نقض حقوق مدنی جورج فلوید گناهکار است

درک شووین، افسر پلیس سابق مینیاپولیس سفید پوست، سال ها را در زندان سپری خواهد کرد. (فایل)

واشنگتن:

رسانه های محلی گزارش دادند که درک شووین، افسر پلیس سابق مینیاپولیس سفیدپوست که به قتل جرج فلوید آمریکایی آفریقایی تبار محکوم شده بود، چهارشنبه به اتهامات نقض حقوق مدنی فدرال در این جنایت اعتراف کرد.

این اولین باری بود که شووین، که در دادگاه ایالتی از محکومیت قتل خود درخواست تجدید نظر می کند، به جرم نگه داشتن زانوی فلوید به گردن او برای نزدیک به 10 دقیقه تا پایان عمر فلوید اعتراف کرد، پرونده ای که باعث اعتراضات سراسری علیه سوء استفاده پلیس از سیاهپوستان آمریکایی شد.

به گفته رسانه های محلی مینه سوتا در دادگاه فدرال در مینیاپولیس، شووین به یکی از اتهامات فدرال استفاده از زور بیش از حد علیه فلوید و نقض حقوق قانونی او اعتراف کرد.

او همچنین در سال 2017 به اتهام مشابهی علیه یک نوجوان اعتراف کرد.

شووین که در ماه ژوئن توسط یک قاضی ایالتی به جرم قتل فلوید به ۲۲ سال و نیم زندان محکوم شد، در پرونده حقوق فدرال با ۲۰ تا ۲۵ سال زندان مواجه است.

که همزمان با حکم در محکومیت قتل اجرا می شود.

اعتراف به گناه او تضمین می کند که پلیس 45 ساله سابق مینیاپولیس سال ها را در زندان سپری خواهد کرد، هر اتفاقی که با درخواست تجدید نظر او در مورد اتهام قتل رخ دهد.

شووین در اصل در پرونده فدرال بی گناه خود را اعتراف کرده بود. اما قاضی به او گفت که به گفته محلی WCCO-TV، اگر آن را به گناهکار تبدیل نمی کرد، ممکن است با حبس ابد روبرو شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)