گزارش: ناوگان جت های ایلان ماسک بیش از 2000 تن CO2 تولید می کند

گزارش: ناوگان جت های ایلان ماسک بیش از 2000 تن CO2 تولید می کند

ایلان ماسک ناوگان هوایی خود را گسترش داده است.

پس از اتمام تصاحب توییتر، مدیر اجرایی سازمان های تسلا و اسپیس ایکس و دومین مرد ثروتمند جهان همواره در مرکز اخبار مربوط به سرمایه گذاری، تحقیق و فناوری قرار داشته اند.

او بار دیگر به لطف گزارش اخیر در مورد انرژی و محیط زیست در کانون توجه قرار گرفت. بر اساس تجزیه و تحلیل جدید موسسه مطالعات سیاست و میلیونرهای میهنی، ایلان ماسک بیش از هر میلیاردر دیگری از هواپیمای شخصی استفاده می کند و تقریباً 2000 تن انتشار کربن در پی او باقی می ماند.

گزارشی که با عنوان «High Flyers 2023: چگونه سفر با جت خصوصی فوق العاده غنی برای بقیه ما هزینه دارد و سیاره را می سوزاند،» اظهار می کند که او عنوان فعال ترین کاربر جت خصوصی در ایالات متحده را دارد و سفرهایش 837934 لیتر سوخت جت مصرف کرده و 2112 تن گاز دی اکسید کربن تولید کرده است که 132 برابر بیشتر از یک آمریکایی معمولی است.

در این گزارش مالیات بر سوخت جت برای دارندگان جت های خصوصی مجلل توصیه شده است، زیرا جت های خصوصی حداقل 10 برابر بیشتر از هواپیماهای تجاری آلاینده به ازای هر مسافر منتشر می کنند.

در این گزارش آمده است: «اگر هزینه نقل و انتقال پیشنهادی ما و مالیات سوخت جت اجرا شود، الون ماسک 3.94 میلیون دلار مالیات اضافی پرداخت خواهد کرد.

مطابق با مجله فورچون، ماسک در حال گسترش کلکسیون های هواپیمای خود بوده است. ماسک دارای چهار جت است و اخیراً 78 میلیون دلار برای یک گلف استریم G700 که قرار است جایگزین Gulfstream G650ER او شود، کاهش داده است.

همچنین بخوانید | گزارش: هواپیمای شخصی جدید ایلان ماسک یک جت ۷۸ میلیون دلاری است

گزارش آکسفام بیان می‌کند که سرمایه‌گذاری تنها 125 میلیاردر، سالانه 393 میلیون تن دی‌اکسید کربن منتشر می‌کند – معادل فرانسه – با میانگین سالانه فردی که یک میلیون برابر بیشتر از یک نفر در 90 درصد پایین‌ترین جمعیت بشریت است.