گزارش: موشک پاتریوت ساخت ایالات متحده در اوکراین احتمالاً در حمله روسیه آسیب دیده است

گزارش: موشک پاتریوت ساخت ایالات متحده در اوکراین احتمالاً در حمله روسیه آسیب دیده است

وزارت دفاع روسیه نیز روز سه شنبه اعلام کرد که یک موشک پاتریوت ساخت آمریکا را منهدم کرده است.

واشنگتن:

دو مقام آمریکایی روز سه‌شنبه گفتند که سامانه دفاع موشکی پاتریوت ساخت آمریکا که توسط اوکراین استفاده می‌شود، احتمالاً در اثر حمله روسیه آسیب دیده است و به نظر نمی‌رسد منهدم شده باشد.

سامانه پاتریوت یکی از مجموعه‌ای از واحدهای پیشرفته پدافند هوایی است که توسط غرب برای کمک به اوکراین برای دفع حملات هوایی روسیه که زیرساخت‌های حیاتی، تأسیسات نیروگاهی و سایر مکان‌ها را هدف قرار داده است، عرضه می‌کند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود و با استناد به اطلاعات اولیه، گفت که واشنگتن و کیف قبلاً در مورد بهترین راه برای تعمیر این سیستم صحبت می‌کردند و در این مرحله به نظر نمی‌رسد که این سیستم باید از اوکراین حذف شود.

این مقام افزود که ایالات متحده در روزهای آینده درک بهتری خواهد داشت و اطلاعات ممکن است در طول زمان تغییر کند.

پاتریوت یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا از جمله در برابر هواپیما، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک محسوب می‌شود. معمولاً شامل پرتابگرها به همراه رادار و سایر وسایل نقلیه پشتیبانی می شود.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حمله شبانه به اوکراین، یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت ساخت آمریکا را با موشک «کینژال» مافوق صوت منهدم کرده است.

اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که 18 موشک روسی را در طول شب ساقط کرده است، از جمله یک رگبار کامل از شش کینژال. خبرگزاری ریا گزارش داد، وقتی از سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره ادعای اوکراین پرسیده شد، آن را رد کرد.

مشخص نیست که اوکراین از کدام سلاح غربی استفاده کرده است. پنتاگون هیچ اظهارنظری فوری نداشت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)