گزارش: مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا، از پنتاگون به دلیل پنهان کردن بخش‌هایی از خاطراتش شکایت کرد

شکایت وزیر دفاع سابق ایالات متحده از پنتاگون به دلیل پنهان کردن بخشی از خاطراتش: گزارش

واشنگتن:

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا، از وزارت دفاع شکایت کرد و مقامات پنتاگون را متهم به مسدود کردن بخش‌هایی از خاطراتش کرد.

به نقل از نیویورک تایمز، در شکایت آقای اسپر که در دادگاه منطقه فدرال در واشنگتن دی سی ارائه شده است، آمده است: «متن مهمی به طور نامناسبی از انتشار در دستنوشته وزیر اسپر تحت عنوان طبقه بندی خودداری می شود.

بر اساس این دادخواست، متن مخفی شده برای بیان برخی داستان های مهم درباره دوران تصدی وی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، «مهم» است.

آقای اسپر در پیامی گفت: “من بیش از حد ناامید هستم که دولت فعلی حقوق قانون اساسی من در متمم اول قانون اساسی را نقض می کند. و با کمال تاسف است که رجوع قانونی تنها راهی است که اکنون در دسترس من است تا داستان کامل خود را برای مردم آمریکا بازگو کنم.” بیانیه روز یکشنبه

به گزارش نیویورک تایمز، پنتاگون از نگرانی های وزیر دفاع سابق آگاه است.

کتاب آقای اسپر با عنوان “سوگند مقدس” قرار است در ماه مه 2022 منتشر شود. آقای اسپر نسخه خطی را برای بازبینی در می 2021 به پنتاگون ارسال کرد و اوایل پاییز امسال فهرستی از ویرایش های درخواستی را دریافت کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، آقای اسپر را نوامبر گذشته از سمت فرماندهی دفاع برکنار کرد. انتظار می رفت که آقای اسپر حداقل از ژوئن 2020 پس از اختلاف نظر با آقای ترامپ در مورد موضوعات مختلف از جمله مخالفت با ایده رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر استفاده از نیروهای فعال برای سرکوب ناآرامی ها و شورش های پس از کشته شدن جورج فلوید در پلیس، رها شود. حضانت

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)