گزارش: رئیس جمهور بلاروس پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به بیمارستان رفت

گزارش: رئیس جمهور بلاروس پس از دیدار با پوتین به بیمارستان رفت

الکساندر لوکاشنکو در بیمارستان مرکزی بالینی مسکو در وضعیت وخیم گزارش شده است.

مسکو:

نیوزویک به نقل از رهبر مخالفان بلاروس گزارش داد، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود به بیمارستانی در مسکو منتقل شد.

هفته نامه آمریکایی، والری تسپکالو، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 بلاروس، با ادعای اینکه لوکاشنکو در وضعیت وخیمی در بیمارستان بالینی مرکزی مسکو به سر می برد، در یک پست تلگرامی روز شنبه گفت که اطلاعاتی که تیم او به دست آورده است نیاز به اطلاعات بیشتری دارد و تایید نشده است. نیوزویک گزارش داد.

تسپکالو در پیامی در تلگرام گفت: «طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داریم و نیاز به تأیید بیشتری دارد، لوکاشنکو پس از دیدار با پوتین در پشت درهای بسته، فوراً به بیمارستان بالینی مرکزی مسکو منتقل شد که در حال حاضر در آنجا بستری است».

او افزود: «بهترین متخصصان برای بازگرداندن او (لوکاشنکو) از وضعیتی که توسط پزشکان وخیم ارزیابی شده بود، اعزام شدند.

در پیام تسپکالو در تلگرام نیز آمده است: «اقدامات سازماندهی شده برای نجات دیکتاتور بلاروس با هدف جلوگیری از گمانه زنی درباره احتمال دخالت کرملین در مسمومیت وی انجام شده است». وی گفت: طبق این گزارش پزشکان نسبت به عود احتمالی عود هشدار داده اند.

به گزارش نیوزویک، چند هفته پس از حضور لوکاشنکو در جشن روز پیروزی در میدان سرخ مسکو در روز 9 مه شایعات پیرامون سلامتی لوکاشنکو منتشر شد. “من نمیرم بچه ها.”

خبرگزاری روسی تاس گزارش داد، هفته گذشته روسیه با دولت لوکاشنکو قراردادی را برای رسمی کردن استقرار موشک‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس امضا کرد.

وزارت دفاع بلاروس گزارش داد وزرای دفاع روسیه و بلاروس اسنادی را امضا کردند که رویه‌های نگهداری تسلیحات هسته‌ای روسیه را در تاسیسات ویژه در خاک بلاروس تعریف می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در این نشست اسنادی مبنی بر تعیین روند نگهداری تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه در یک انبار ویژه در خاک جمهوری بلاروس امضا شد.

این بیانیه تاکید کرد که اقدامات روسیه و بلاروس “با تمام تعهدات حقوقی موجود بین المللی مطابقت دارد”. وزرای دفاع در مورد وضعیت نظامی و سیاسی جاری و مسایل همکاری های نظامی و فنی دو کشور گفتگو کردند.