گردنبند ساخته شده از دندان مگالودون در لاشه کشتی تایتانیک کشف شد، هوش مصنوعی برای کمک به یافتن صاحب

گردنبند ساخته شده از دندان مگالودون در لاشه کشتی تایتانیک پیدا شد، هوش مصنوعی برای کمک به یافتن صاحبش

یک گردنبند فیروزه ای و طلا در لاشه هواپیما مشاهده شد

111 سال پس از غرق شدن کشتی نمادین، یک گردنبند گمشده ساخته شده از دندان یک کوسه مگالودون در لاشه کشتی تایتانیک پیدا شد. بی بی سی گزارش شده است. این کشف پس از آن صورت گرفت که ماژلان، یک شرکت مستقر در گورنزی، از یک جفت زیردریایی برای تولید اولین اسکن دیجیتالی در اندازه کامل از کشتی مسافربری لوکس محکوم به فنا استفاده کرد.

این پروژه بزرگترین اسکن زیر آب در تاریخ بود که بیش از 700000 تصویر از هر زاویه تولید کرد و یک بازسازی دقیق سه بعدی ایجاد کرد.

در یکی از تصاویر، گردنبند فیروزه ای و طلایی دیده می شود که دندان مگالودون، گونه منقرض شده کوسه و بزرگترین کوسه ای که تا به حال زندگی کرده است، دیده می شود. با این حال، به دلیل توافقی که از قبل وجود داشته است، آثار باستانی اجازه خارج شدن از لاشه هواپیما را ندارند.

این شرکت اکنون امیدوار است که یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی بتواند به شناسایی مالک آن و یافتن اعضای خانواده کمک کند. آن‌ها از هوش مصنوعی و تشخیص چهره برای نظارت بر فیلم مسافرانی که سوار کشتی می‌شوند استفاده می‌کنند، به این امید که نگاهی اجمالی به جواهراتی که توسط صاحب آن استفاده می‌شود، بیابند. بر اساس این گزارش، کشتی هنگام برخورد با کوه یخ و غرق شدن آن، 2200 مسافر داشت. مستقل.

ریچارد پارکینسون، مدیرعامل ماژلان در بیانیه‌ای گفت: این کشف شگفت‌انگیز، زیبا و نفس‌گیر بود. او همچنین گفت که این یافته با توجه به اندازه محل غرق شده باورنکردنی است.

او می گوید: “آنچه که به طور گسترده درک نشده است این است که تایتانیک دو قسمت است و یک میدان زباله به مساحت سه مایل مربع بین کمان و عقب وجود دارد. تیم نقشه میدان را با چنان جزئیاتی ترسیم کرد که ما بتوانیم آن جزئیات را انتخاب کنیم.” اضافه.

قابل ذکر است که این کشتی مسافربری لوکس پس از برخورد با کوه یخ در اولین سفر خود از ساوتهمپتون انگلیس به نیویورک در آوریل 1912 غرق شد و بیش از 1500 کشته بر جای گذاشت. کشتی غرق شده از زمانی که برای اولین بار در سال 1985 کشف شد، به طور گسترده در حدود 650 کیلومتری سواحل کانادا کشف شد، اما دوربین ها هرگز نتوانستند کشتی را به طور کامل ثبت کنند.