گردشگرانی که بناهای تاریخی مخرب را در ایتالیا دستگیر کردند 54 لک روپیه جریمه می شوند

گردشگرانی که بناهای تاریخی مخرب را در ایتالیا دستگیر کردند 54 لک روپیه جریمه می شوند

ایتالیا در حال انجام اقدامات سختگیرانه علیه خرابکاری فرهنگی است.

ایتالیا جریمه ای بین 10،000 یورو (9 لک) تا 60،000 یورو (54 لک) را پیشنهاد می کند تا از متخلفانی که در حال آسیب رساندن به بناهای تاریخی یا سایر مکان های فرهنگی دستگیر شوند، پرداخت شود. طبق گزارش ایندیپندنت، قانون پیشنهادی که توسط وزیر فرهنگ جنارو سانگولیانو ترویج شد، از این جریمه‌های جمع‌آوری‌شده برای پرداخت هزینه تعمیرات و پاکسازی استفاده می‌کند.

در 11 آوریل، کابینه ایتالیا این طرح ها را تصویب کرد و پیش بینی می شود که این قانون تصویب و به قانون تبدیل شود.

به گفته وزیر فرهنگ ایتالیا، دولت 40000 یورو (36 میلیون روپیه) را برای تمیز کردن محوطه جلوی پالاسو مادامای تخریب شده قرن پانزدهمی که محل مجلس سنای ایتالیا است، هزینه کرد. در پایه پله‌های اسپانیایی، فواره‌ای عظیم که برنینی ایجاد کرده بود، اخیراً توسط مبارزانی که خواستار اقدامات بیشتر در مورد تغییرات اقلیمی بودند، به رنگ سیاه درآمد.

آقای سانگولیانو در بیانیه‌ای گفت: «حمله به بناهای تاریخی و مکان‌های هنری آسیب اقتصادی به همه وارد می‌کند.

وی در ادامه افزود: برای پاکسازی آن نیاز به مداخله نیروهای متخصص و استفاده از ماشین آلات بسیار پرهزینه است و هرکس این اقدامات را انجام دهد باید مسئولیت مالی را نیز بر عهده بگیرد.

در ژوئن 2022، دو گردشگر آمریکایی پس از اینکه دوربین یکی از آنها را در حال پرتاب یک اسکوتر برقی به پایین پله های اسپانیا در رم و وارد کردن خسارت بیش از 26000 دلاری (21 لک) به این مکان دیدنی مشهور جهان، جریمه کردند.

این زن 28 ساله توسط پلیس دستگیر شد و به همراه همسفر مرد 29 ساله اش که اسکوتر الکترونیکی خود را از پله های مرمر قرن هجدهم پایین می آورد، 430 دلار (35000 روپیه) جریمه شد. مقامات گفتند که پله های 16 و 29 ترک خورده و سایر بخش ها توسط اسکوتر الکترونیکی تراشه شده است.