گارد ساحلی فیلیپین، ایالات متحده و ژاپن اولین رزمایش مشترک را برگزار کردند

گارد ساحلی فیلیپین، ایالات متحده و ژاپن اولین رزمایش مشترک را برگزار کردند

ایالات متحده و ژاپن اولین رزمایش مشترک گارد ساحلی خود را روز پنجشنبه آغاز کردند.

مانیل، فیلیپین:

ایالات متحده و ژاپن اولین رزمایش مشترک گارد ساحلی خود را روز پنجشنبه آغاز کردند، زیرا این کشورها به دنبال تقویت همکاری های دریایی خود برای مقابله با قاطعیت رو به رشد چین هستند.

تمرینات یک هفته ای در نزدیکی دهانه خلیج مانیل در دریای جنوبی چین جنوبی که پکن تقریباً مدعی آن است، برگزار خواهد شد.

چهار کشتی گارد ساحلی فیلیپین توسط یک کاتر گارد ساحلی ایالات متحده و یک رزمناو گارد ساحلی ژاپن برای مانورهای متمرکز بر اجرای قانون و جستجو و نجات ملحق خواهند شد.

کنیچی ماتسودا، معاون سفارت توکیو در مانیل، در مراسم ورود کشتی‌های ژاپنی و آمریکایی گفت: «ژاپن به‌عنوان یک کشور دریایی، سهمی در حفظ و حمایت از نظم دریایی مبتنی بر قوانین دارد».

ایالات متحده به دنبال تقویت اتحادهای امنیتی در سراسر منطقه آسیا-اقیانوسیه و فراتر از آن به عنوان بخشی از تلاش برای جلوگیری از تجاوز چین به تایوان و دریای چین جنوبی بوده است.

مانیل و واشنگتن اخیراً برای از سرگیری گشت‌های دریایی مشترک در آبراه مورد مناقشه توافق کردند و همچنین توافقی را برای دسترسی نیروهای آمریکایی به چهار پایگاه نظامی دیگر در فیلیپین منعقد کردند.

توکیو و مانیل در حال گفتگوهای مقدماتی بر سر یک پیمان دفاعی کلیدی هستند که به آنها اجازه می دهد نیروها را در قلمرو یکدیگر برای آموزش و سایر عملیات مستقر کنند.

آرماندو بالیلو، سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین، این هفته گفت که این پیشنهاد ایالات متحده و ژاپن برای برگزاری رزمایش سه جانبه بود.

ایالات متحده و ژاپن تامین کنندگان کلیدی کشتی هایی هستند که توسط گارد ساحلی و نیروی دریایی فیلیپین برای گشت زنی در آب های این کشور مجمع الجزایر استفاده می شود.

پکن با نادیده گرفتن حکم دادگاه بین المللی مبنی بر اینکه ادعای آن مبنای قانونی ندارد، مدعی حاکمیت تقریباً بر کل دریای چین جنوبی است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)