گاردین متهم به نشستن بر داستان بمب در مورد آسانژ – RT World News

گزارش شده است که روزنامه گاردین مدت ها قبل از اینکه به اطلاع عموم برسد، از جاسوسی ادعایی جولیان آسانژ توسط یک شرکت امنیتی مرتبط با سیا اطلاع داشته است – و به جای گزارش جاسوسی، شرکت را برای کسب اطلاعات به کار برده است.

اتهامات علیه این نشریه برجسته بریتانیایی که سابقه پوشش افشاگر ویکی لیکس را دارد، توسط وب سایت خبری چپگرای Mintpress مطرح شد. این گزارش به ارتباطات بین شرکت امنیتی UC Global و The Guardian اشاره کرد. این شرکت در حال حاضر در اسپانیا به دلیل نقش ادعایی خود در انجام نظارت مخفیانه از آسانژ در سفارت اکوادور در لندن محاکمه می شود، که ظاهراً از طرف سیا انجام داده است.

یک تبادل خاص بین این شرکت و خبرنگار گاردین، استفانی کرچگاسنر، که در سپتامبر 2018 نویسنده یک داستان بود که ادعا می‌کرد مقامات روسی و اکوادوری در حال برنامه‌ریزی عملیاتی بودند، رخ داد. “قاچاق” آسانژ به روسیه

به گزارش مینت پرس، در نوامبر 2018، روزنامه نگار گاردین از منبعی در UC Global جویا شد و از او خواست تا متنی از مکالمه آسانژ و رومی والهو، رئیس وقت دبیرخانه اطلاعات ملی اکوادور، که به سناین نیز معروف است، بفرستد.

ادامه مطلب


گزارش بمب ادعا می کند که سیا آماده جنگ مسلحانه در خیابان های لندن علیه عوامل روسی برای کشتن یا ربودن آسانژ بود.

والهو در دسامبر 2017 از سفارت بازدید کرد تا با آسانژ در مورد تدارکات انتقال احتمالی خود به کشور ثالث گفتگو کند. ماهیت این گفتگو توسط آیتور مارتینز، وکیلی که بر تلاش اکوادور برای بیرون راندن آسانژ از سفارت تحت حمایت دیپلماتیک نظارت داشت، به Mintpress تایید شد.

این وکیل گفت که پست دیپلماتیک پیشنهادی در چین، صربستان، یونان، بولیوی، ونزوئلا یا کوبا خواهد بود. او گفت که روسیه به دلیل پیامدهای آشکار روسیه گیت از سوی تیم آسانژ مقصد مناسبی در نظر گرفته نمی شود. زمانی که وزارت خارجه اکوادور تلاش کرد آسانژ را به عنوان یک دیپلمات در روسیه منصوب کند، وکلای او نپذیرفتند. “ما گفتیم، “این دیوانه است، در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟” مارتینز گفته است.

Mintpress استدلال کرد که درخواست برای متن نشان می دهد که Kirchgaessner به خوبی می دانست که UC Global از آسانژ جاسوسی می کند و حساس ترین مکالمات او را ضبط می کند. این روزنامه به جای گزارش این واقعیت به مردم “روایتی مبنی بر اینکه تیم آسانژ در حال توطئه با روسیه برای فرار غیرقانونی از سفارت است را ترویج کرد.” گزارش گفت.

Mintpress در مورد پوشش آسانژ از گاردین سوالاتی پرسید و پرسید که آیا از منابع ناقصی برای انتشار روایت Russiagate استفاده کرده و در عین حال شواهد خلاف آن را پنهان کرده است. این روزنامه گفته است که این روزنامه قبل از انتشار از اظهار نظر در مورد این مقاله خودداری کرده است.