کیم پاتر، پلیس سابق ایالات متحده، گریه می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه مرد سیاه‌پوستی داونته رایت را به ضرب گلوله کشته است.

مرگ داونته رایت باعث چندین شب اعتراض و ناآرامی در مرکز بروکلین شد

واشنگتن:

یک افسر پلیس سابق ایالات متحده که برای مرگ یک مرد جوان آفریقایی-آمریکایی محاکمه شده بود، روز جمعه در دادگاه گریه کرد و توضیح داد که چگونه یک توقف معمولی ترافیک به سرعت به هرج و مرج فرو می‌رود.

کیم پاتر، 49 ساله، به دلیل تیراندازی مرگبار به داونته رایت، 20 ساله، در بروکلین سنتر، حومه مینیاپولیس، مینه سوتا، در آوریل امسال به قتل عمد متهم شده است.

او ادعا می کند که تیراندازی یک تصادف بوده است، و می گوید که او به اشتباه اسلحه خود را به جای تیزر خود برداشته است.

“ما در حال تقلا بودیم، سعی می‌کردیم آنها را از رانندگی دور نگه داریم. و بعد اوضاع آشفته شد، یادم می‌آید که “Taser Taser Taser” فریاد زدم. و هیچ اتفاقی نمی افتد، سپس به من گفت که به او شلیک کردم.» پاتر در حالی که اشک می ریخت گفت.

او گفت که لحظات بعدی تا حد زیادی خالی بود.

او گفت: “آنها برای من آمبولانس دارند و من نمی دانم چرا. و بعد رفتم، سپس در ایستگاه بودم. بعد از آن چیزهای زیادی را به خاطر ندارم.”

روز یکشنبه، 11 آوریل 2021، پلیس زن سفیدپوست به همراه یکی از همکارانش در حال گشت زنی بود که تصمیم گرفت راننده یک بیوک سفید رنگ را که مرتکب تخلف رانندگی جزئی شده بود، جستجو کند.

ماموران پلیس پس از دریافت دستور دستگیری راننده تصمیم به دستگیری وی گرفتند. پاتر آن را به عنوان یک موقعیت بالقوه خطرناک توصیف کرد.

او در دادگاه گفت: “گاهی اوقات اسلحه در ماشین است. گاهی اوقات افراد غیرهمکار هستند، شما نمی دانید که چه کسی را متوقف می کنید.”

رایت که غیرمسلح بود، در برابر بستن دستبند مقاومت کرد و ماشین خود را دوباره روشن کرد تا بخواهد فرار کند. سپس پاتر آنچه را که به گفته او تیزرش بود ترسیم کرد.

در ضبط صحنه، پاتر شنیده می شود که چندین بار فریاد می زند “Taser”، قبل از شلیک با اسلحه خود و زخمی شدن مرگبار رایت.

این حادثه در جریان محاکمه درک شووین، پلیس سفیدپوست که جرج فلوید را در ماه می 2020 در مینیاپولیس با زانو زدن به گردن او به مدت 9 دقیقه خفه کرد، رخ داد.

مرگ فلوید باعث اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی و خشونت پلیس شد.

مرگ رایت همچنین باعث چندین شب اعتراض و ناآرامی در مرکز بروکلین شد قبل از اینکه دستگیری خود پاتر تنش ها را آرام کند.

وکیل پاتر، پل انگ، استدلال کرد که مرگ رایت در نتیجه خطای انسانی و استرسی بود که موکلش تحت آن قرار داشت، و معتقد بود که او در تلاش برای محافظت از یک افسر همکار در حالی که رایت می‌خواست از آنجا خارج شود، بود.

اما برای دادستان ارین الدریج، رایت به دلیل بی‌احتیاطی دست زدن به اسلحه‌اش توسط پاتر و سهل انگاری افسری که 26 سال کار می‌کرد، درگذشت.

بن کرامپ، وکیل خانواده رایت، در بیانیه ای گفت که شهادت پاتر نشان می دهد که “قتل داونته رایت به دست پاتر کاملا قابل پیشگیری بود.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)