کویت اولین ارائه کننده اخبار مجازی تولید شده توسط هوش مصنوعی را معرفی کرد و قصد دارد بولتن ها را بخواند

تماشا کنید: کویت اولین ارائه کننده اخبار مجازی تولید شده توسط هوش مصنوعی را معرفی کرد و قصد دارد بولتن ها را بخواند

فدا در آینده می تواند لهجه کویتی را بپذیرد و بولتن های خبری را ارائه دهد

نیازی به گفتن نیست که هوش مصنوعی (AI) آینده بشریت را تقریباً در هر صنعت شکل می دهد و دنیای اطراف ما را تغییر می دهد. امکانات هوش مصنوعی مولد بی حد و حصر است و تازه در حال بررسی است. اکنون، یک رسانه کویتی از یک مجری اخبار مجازی که با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است، رونمایی کرده است که قصد دارد بولتن های آنلاین را بخواند. بی بی سی گزارش شده است.

در 9 آوریل، کویت نیوز ویدئویی را در حساب توییتر خود منتشر کرد که مجری رایانه ای را نشان می دهد که “خود” را به عنوان “فدا” معرفی می کند. در این ویدئو او با یک کت مشکی و یک تی شرت سفید دیده می شود.

این مجری تولید شده توسط هوش مصنوعی به زبان عربی گفت: “من فدا هستم، اولین مجری در کویت که با هوش مصنوعی در کویت نیوز کار می کند. چه نوع اخباری را ترجیح می دهید؟ بیایید نظرات شما را بشنویم.”

ویدیو را اینجا ببینید:

وب سایت آنلاین وابسته به کویت تایمز است که در سال 1961 به عنوان اولین روزنامه انگلیسی زبان منطقه خلیج فارس تأسیس شد. عبدالله بوفتین، معاون سردبیر هر دو رسانه، گفت که این اقدام آزمایشی برای پتانسیل هوش مصنوعی برای ارائه “محتوای جدید و نوآورانه” است.

او در توضیح اهمیت نام خود افزود: «فدا یک نام محبوب و قدیمی کویتی است که به نقره، فلز اشاره دارد. ما همیشه رنگ ربات ها را نقره ای و فلزی تصور می کنیم، بنابراین این دو را با هم ترکیب کردیم. فدا نماینده همه است.”

به گفته آقای بوفتین، موهای بلوند و چشمان رنگ روشن مجری، نشان دهنده جمعیت متنوع کویتی ها و مهاجران این کشور است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سال گذشته، کویت در فهرست 2022 گزارشگران بدون مرز (RSF) آزادی مطبوعات در بین 180 کشور و منطقه، رتبه 158 را به خود اختصاص داد.

این در حالی است که این ویدئو کاربران اینترنتی را بهت زده کرده است. یکی از کاربران گفت: “و به این ترتیب شروع می شود.” دیگری اظهار داشت: “بچه ها نظر شما در مورد او چیست، آیا خبرخوان های واقعی قرار است توسط روبات ها تسخیر شوند؟”

در سال 2018، چین اولین کشوری بود که از یک خبرخوان مجازی با کت و شلوار تیز و صدایی تا حدی روباتیک رونمایی کرد.. شین‌هوا نیوز ادعا کرد که مجری «می‌تواند به‌طور طبیعی متن‌ها را مانند یک مجری خبر حرفه‌ای بخواند».