کنت گریفین میلیاردر که برای قانون اساسی ایالات متحده بهای بی سابقه ای را پرداخت تا آن را به موزه قرض دهد

میلیاردر که رکورد 43 میلیون دلار برای قانون اساسی ایالات متحده پرداخت کرد، آن را به موزه قول داد

کنت گریفین گفت: “نسخه ای از قانون اساسی ما برای همه آمریکایی ها و بازدیدکنندگان در دسترس خواهد بود.”

نیویورک:

حراج داران هویت خریدار نسخه اصلی بسیار کمیاب قانون اساسی ایالات متحده را به قیمت رکورد 43 میلیون دلار فاش کردند – میلیاردر که آن را به یک موزه قرض می دهد تا حداکثر تماشای سند را داشته باشد.

کنت گریفین، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری سیتادل در شیکاگو، با خرید متن 1787 در حراجی روز پنجشنبه، طبق گفته خانه حراج ساتبی، که این فروش را برگزار کرد، رکورد جهانی یک سند تاریخی را در حراجی ثبت کرد.

بر اساس گزارش فوربس، ثروت شخصی این میلیاردر 53 ساله نزدیک به 21 میلیارد دلار تخمین زده می شود که او را چهل و هفتمین ثروتمند آمریکایی می کند. به گفته این مجله، سیتادل، در همین حال، حدود 40 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می کند.

گریفین از گروهی متشکل از 17000 سرمایه گذار ارزهای دیجیتال به نام ConstitutionDAO که 40 میلیون دلار برای خرید این سند جمع آوری کرده بودند پیشی گرفت و قول داد آن را در حوزه دیجیتال عمومی به نمایش بگذارد.

به گفته ساتبیز، گریفین نسخه قانون اساسی خود را به صورت رایگان به موزه کریستال بریج در بنتونویل، آرکانزاس قرض می دهد، که آن را بدون دریافت هزینه از بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد.

گریفین در بیانیه ای که توسط خانه حراج منتشر شد، نوشت: «قانون اساسی ایالات متحده یک سند مقدس است که حقوق هر آمریکایی و همه کسانی که آرزوی آن را دارند را تضمین می کند.

وی افزود که “این نسخه از قانون اساسی ما برای مشاهده همه آمریکایی ها و بازدیدکنندگان در دسترس خواهد بود.”

اولیویا والتون، رئیس هیئت مدیره کریستال بریجز، گفت که این موزه “مفتخر است که یکی از مهم ترین اسناد در تاریخ کشور ما را به نمایش بگذارد.”

ساتبیز گفت این مورد یکی از تنها 13 نسخه شناخته شده بازمانده منشور ایالات متحده است که در 17 سپتامبر 1787 در تالار استقلال فیلادلفیا توسط بنیانگذاران آمریکا از جمله جورج واشنگتن، بنجامین فرانکلین و جیمز مدیسون امضا شد.

نسخه احتمالاً بخشی از یک نسخه چاپی 500 چاپی یک روز قبل از امضا بود و احتمالاً در عصر 16 سپتامبر 1787 از مطبوعات خارج شد.

نسخه اصلی روز پنجشنبه فروخته شد – یکی از دو موردی که هنوز در دست شخصی است، در این مورد کلکسیونر آمریکایی دوروتی تاپر گلدمن – سپتامبر گذشته بین 15 تا 20 میلیون دلار تخمین زده شد.

در نهایت بیش از دو برابر این مبلغ به پایان رسید، و تنها در هشت دقیقه به عنوان پیشنهاد دهندگان در اتاق حراج نیویورک و همچنین تلفنی از سراسر جهان، پیشنهادات خود را افزایش دادند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)