کمیک سوپرمن شماره 1 که در سال 1939 به قیمت 10 سنت خریداری شد، در حراجی 2.6 میلیون دلار فروخته شد.

کمیک سوپرمن شماره 1 که در سال 1939 به قیمت 10 سنت خریداری شد، در حراجی 2.6 میلیون دلار فروخته شد.

شماره 1 سوپرمن در حراج آنلاین در 16 دسامبر فروخته شد

دهلی نو:

یک نسخه کمیاب از یک کتاب کمیک سوپرمن شماره 1 به قیمت 2.6 میلیون دلار (تقریبا 19.76 کرور) در یک حراجی از طریق ComicConnect، یک خانه حراج آنلاین فروخته شد. سی نفر برای کتاب مناقصه کرده بودند.

این نسخه خاص در سال 1939 با قیمت ناچیز 10 سنت در دکه های روزنامه فروشی فروخته شد و داستان اصلی ابرقهرمان را با نام کلارک کنت به نمایش گذاشت. ComicConnect، شرکت حراج آنلاین، اظهار داشت: این اثر توسط جری سیگل و جو شوستر ساخته شد و “سه تا از مهم ترین شخصیت های فرعی در پانتئون سوپرمن را معرفی کرد: ما و پا کنت، و همچنین لویس لین”. همچنین شامل اولین اشاره به کریپتون است.

این شماره در حراج آنلاین 16 دسامبر فروخته شد و خریدار ترجیح داد ناشناس بماند.

روی جلد کمیک – داستان کامل استثمارهای جسورانه سوپرمن یگانه – ابرقهرمان را از روی ساختمان های بلند می پرید. این شماره 64 صفحه‌ای و تمام رنگی تنها دو بار تغییر کرده است – اولین بار در سال 1939 از دکه روزنامه فروشی و سپس به صاحب فعلی آن – فروشنده در حراج، مارک مایکلسون – حدود 40 سال پیش، که از آن زمان تاکنون مشکل را در گاوصندوق با دمای کنترل شده نگهداری کرد.

ComicConnect اظهار داشت که این شماره – «نمونه‌ای که قبلاً دیده نشده از سوپرمن شماره 1» – «برای علاقه‌مندان مرد فولادی باید خوانده شود». وب سایت ComicConnect با تشریح وضعیت نمادین سوپرمن، اضافه کرد که “S بزرگ قرمز روی سینه او یکی از به راحتی شناخته شده ترین نمادها در جهان است”.

وینسنت زورزولو، بنیانگذار و مدیر اجرایی Metropolis/ComicConnect گفت که “جوهرهای جلد غنی هستند و صفحات داخلی انعطاف پذیر هستند”. آقای زورزولو افزود که چیزی که این کتاب را بیش از پیش خاص کرده است این است که “فرستنده با همسرش دوازده سال پیش در NYCC در غرفه ComicConnect ملاقات کرد”.

مجموعه Metropolis همچنین ویدیویی را در مورد این کتاب در یوتیوب به اشتراک گذاشت:

وب‌سایت ComicConnect همچنین بیان می‌کند که «تصویر سوپرمن روی جلد» که توسط جو شوستر ساخته شده است، «امروزه به همان اندازه زمانی که این شماره منتشر شد به نظر می‌رسد».

در ماه آوریل، ComicConnect اعلام کرد که یک نسخه از Action Comics #1، کمیکی که سوپرمن را در سال 1938 معرفی کرد، به قیمت 3.25 میلیون دلار (تقریباً 24.7 کرور) فروخته است.