کمیسر اتحادیه اروپا ماسک را به خاطر اطلاعات نادرست سرزنش می کند – اخبار RT World

مدیر عامل توییتر این پلتفرم را از قانون داوطلبانه رویه در مورد اطلاعات نادرست خارج کرد

تیری برتون، کمیسر اروپایی، ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر را تهدید کرد “اجرا” در توییتی در روز جمعه پس از اینکه ماسک اعلام کرد که توییتر را از قانون داوطلبانه اتحادیه اروپا در زمینه اطلاعات نادرست خارج می‌کند، هشدار داد که به این راحتی نمی‌رود.

برتون با تایید خروج توییتر از سازمان ضد اطلاعات نادرست توییت کرد: “شما می توانید بدوید اما نمی توانید پنهان شوید.” امیدوار کننده “تیم های ما برای اجرا آماده خواهند بود.”

فراتر از تعهدات داوطلبانه، مبارزه با اطلاعات نادرست یک تعهد قانونی بر اساس آن خواهد بود [the Digital Service Act] از 25 آگوست، “ این مقام به ماسک یادآوری کرد و با اشاره به قوانینی که به توییتر و هفت پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر نیاز دارد، اشاره کرد “مبارزه با اطلاعات نادرست” در اتحادیه اروپا یا با جریمه های هنگفتی به اندازه 6 درصد از درآمد سالانه شرکت روبرو می شوند.


شرکت کاشت مغز ماسک برای آزمایش روی انسان تاییدیه دریافت کرد

توییتر در سال 2018 در زمان مدیر عامل سابق جک دورسی به CPD پیوست. DSA آیین نامه عملکرد (داوطلبانه) را در یک آیین نامه رفتاری اجباری برای پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ گنجانده است، با این استدلال که آنها باید مسئولیت ایمن نگه داشتن اینترنت را برای دموکراسی بر عهده بگیرند یا با عواقب مالی ویرانگر مواجه شوند. توییتر سه ماه فرصت دارد تا به تعهدات خود عمل کند.

در حالی که گزارش شده است که ماسک و برتون در مورد اجرای DSA توسط توییتر قبل از خرید این پلتفرم توسط میلیاردر در سال گذشته، چشم به هم چشمی داشتند، برتون به سرمایه‌دار تسلا هشدار داد که توییتر با آن مواجه شد. “کار بزرگ در پیش است” برای تبعیت از مقررات اتحادیه اروپا پس از تکمیل توافق در نوامبر، از او می‌خواهد تا حد زیادی تعدیل محتوا را افزایش دهد “با قاطعیت با اطلاعات نادرست مقابله کنید.”

از ماه فوریه، توییتر همچنان از انتظارات برتون کوتاهی می کرد و گزارش شده بود که در پی ارزیابی ضعیف عملکرد CPD همراه با شکایت از این پلتفرم، هشداری از سوی مقامات اتحادیه اروپا دریافت کرد. “آن را به اندازه کافی جدی نگرفت.”

ماسک از زمانی که در اوایل ماه جاری میلادی، تبلیغ NBCUniversal و عضو مجمع جهانی اقتصاد را به عنوان مدیرعامل جدید این پلتفرم استخدام کرد، ماسک تلاش کرد تا کاربران توییتر را در مورد صداقت مطلق گرایی آزادی بیان خود متقاعد کند. این در حالی است که وی با تند تند تند بی رویه جورج سوروس، مرد لیبرال و میلیاردر همکارش و میزبانی نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری و جنگ صلیبی ضد بیدار، رون دیسانتیس مبنی بر ورود به رقابت های 2024 را پذیرفت.

توییتر با ۸۰ درصد درخواست‌های حذف دولت در شش ماه اول از زمانی که ماسک به‌عنوان مدیرعامل شرکت کرد، موافقت کرده است که نسبت به نرخ ۵۰ درصدی که مشخصه دوره قبل از ماسک بود، افزایش قابل‌توجهی دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: