کلیسای کاتولیک اسپانیا تحقیقات مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان را انجام می دهد – رسانه – اخبار جهانی RT

بنا بر گزارش ها، کلیسای کاتولیک اسپانیا پس از ماه ها امتناع از انجام این کار، تحقیقاتی را در مورد ادعای سوء استفاده جنسی از صدها کودک توسط روحانیون خود به حدود 80 سال پیش آغاز کرده است.

ال پایس روز یکشنبه گزارش داد که این تحقیقات اتهامات سوء استفاده از 251 کشیش و تعداد نامشخصی از افراد غیر روحانی از مؤسسات تحت مدیریت کلیسا را ​​بررسی خواهد کرد. این روزنامه طی تحقیقات سه ساله این اتهامات را فاش کرد.

ادامه مطلب


«حجاب سکوت» به 330000 کودک اجازه داد که توسط روحانیون و اعضای غیر روحانی کلیسای کاتولیک فرانسه از دهه 1950 مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

تعداد قربانیان حدود 1237 نفر تخمین زده شده است، اما این روزنامه خاطرنشان می کند که این رقم می تواند به هزاران نفر برسد. این اتهامات حدود 31 دستور دینی را در بر می گیرد و در 31 حوزه از حدود 70 حوزه اسقفی کشور اجرا می شود. قدیمی ترین حادثه به سال 1943 برمی گردد و آخرین مورد آن در سال 2018 رخ داده است.

به گزارش ال پایس، این تحقیقات توسط کنفرانس اسقف‌های اسپانیا (SEC)، یک نهاد عالی رتبه از اسقف‌های این کشور به ریاست کاردینال خوان خوزه اوملا، اسقف اعظم بارسلونا، انجام خواهد شد.

اگرچه هنوز یافته‌های خود را به طور کامل منتشر نکرده است، اما این روزنامه اعلام کرد که پرونده 385 صفحه‌ای درباره این موضوع در زمانی که پاپ پس از سفر به قبرس در اوایل ماه جاری به رم سفر کرده بود به پاپ فرانسیس تحویل داده شد.

ماتئو برونی، سخنگوی واتیکان در بیانیه‌ای گفت که پاپ این گزارش را دریافت کرده و آن را به اطلاع او رسانده است. نهادهای ذی‌صلاح تا بتوانند طبق قوانین کلیسا پیش بروند.» رویترز خاطرنشان کرد که این اسناد همچنین می‌تواند توسط مجمع دکترین ایمان واتیکان که در مورد سوء استفاده جنسی تحقیق می‌کند، بررسی شود.

در اوایل سال جاری، کمیسیون SEC فاش کرد که 220 مورد سوء استفاده جنسی از کودکان در دو دهه گذشته به طور رسمی به واتیکان گزارش شده است. این شامل 76 اتهام علیه کشیش ها و 144 مورد علیه اعضای فرقه های مذهبی مختلف بود، اما اتهامات علیه اعضای غیر روحانی کلیسا یا کارمندانی که در مؤسساتی که توسط دستورات مذهبی کار می کردند، در نظر گرفته نشد.

در ماه‌های اخیر، گروه‌های حقوق قربانیان خواستار تحقیقات مستقلی مشابه با تحقیقات برجسته در فرانسه در اوایل سال جاری شده‌اند که نشان می‌دهد اعضای کلیسای کاتولیک فرانسه از سال 1950 تاکنون بیش از 330000 قربانی را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

با این حال، مقامات کلیسای اسپانیا تا کنون از انجام این کار خودداری کرده بودند، و پیشنهاد می کردند که سوء استفاده جنسی از کودکان یک مشکل اجتماعی گسترده تر است.