“کلبه اسرارآمیز” در سمت تاریک ماه مشاهده شد – اخبار RT World

یک مریخ نورد چینی Yutu 2 یک شی عجیب را در سمت دور ماه مشاهده کرده است که در گزارش های اولیه توسط رسانه ها به عنوان یک “کلبه مرموز” توصیف شده است. Yutu 2 اکنون آماده است تا نگاه دقیق تری به آن بیندازد.

کانال اطلاع رسانی علمی چین گزارش داد که این جسم مکعبی شکل عجیب برای اولین بار توسط اکتشاف ماه چینی در ماه نوامبر مشاهده شد. مریخ نورد شیء را در افق در فاصله 262 فوتی (80 متری) در شمال و هنگام عبور از دهانه فون کارمان در نیمکره جنوبی در سمت دور ماه شناسایی کرد.

ادامه مطلب


آن نقطه

دفتر مطبوعاتی اداره ملی فضایی چین (CNSA) عکسی از این شی را منتشر کرد که بر فراز افق در پس زمینه ای از آسمان تاریک بالا می رود. با این حال، جزئیات کمی از عکس مشخص است و ماهیت شی همچنان نامشخص است.

چینی ها علاقه شدیدی به تحقیق در این مورد ابراز کرده اند “کلبه مرموز” و اکنون انتظار می رود که مریخ نورد دو یا سه روز قمری بعدی را سپری کند – معادل دو یا سه ماه در اینجا روی زمین – به سمت جسم حرکت کند و در عین حال از دهانه هایی که قسمت دوردست ماهواره زمین را تحت تأثیر قرار می دهند اجتناب کند.

یوتو 2 برای اولین بار در 3 ژانویه 2019 در سمت دور ماه فرود آمد و از آن زمان تاکنون در اطراف دهانه فون کارمان با عرض 115 مایل (186 کیلومتر عرض) حرکت کرده است. این بخشی از چهارمین سفر چین به ماه و دومین سفری است که با یک مریخ نورد همراه است.