کشور اروپایی نوشیدن مشروبات الکلی را برای مقابله با Omicron ممنوع کرد – RT World News

نروژ فروش مشروبات الکلی را در کافه‌ها و رستوران‌ها ممنوع کرده است تا از شیوع ویروس کووید-۱۹ Omicron جلوگیری کند که همچنان به افزایش شدید عفونت‌ها در این کشور ادامه می‌دهد.

قوانین جدید Covid-19 فروش الکل را در بارها، رستوران‌ها و سایر مکان‌های خدماتی از چهارشنبه ممنوع می‌کند، در حالی که از نروژی‌ها نیز خواسته می‌شود در صورت امکان از خانه کار کنند.

نرخ عفونت در نروژ به شدت در حال افزایش است و ما اکنون دانش جدیدی در مورد نوع omicron و سرعت انتشار آن به دست آورده ایم. ما در وضعیت جدی تری قرار داریم.» نخست وزیر Jonas Gahr Støre اعلام کرد که ادعا کرد که “اقدامات سخت گیرانه تر” ضروری بودند “برای حفظ کنترل بیماری همه گیر.”

استور گفت وجود دارد “بدون شک نوع جدید قوانین را تغییر می دهد.” قبل از اذعان به قوانین جدید “احساس یک قرنطینه خواهد شد” برای بسیاری از، اگر از جامعه نیست، پس از زندگی و معیشت آنها.


اعتراضات گسترده علیه محدودیت های کووید-19 شرق آلمان را درنوردید

قوانین قبلی نروژ – درست چند روز قبل از آخرین اقدامات که روز دوشنبه اعلام شد – وضع شد – اجازه می‌داد مشروبات الکلی در بارها و رستوران‌ها تا نیمه‌شب سرو شود، البته فقط روی میزها و فقط در صورتی که محل برگزاری به اندازه کافی صندلی‌های فاصله اجتماعی داشته باشد تا همه را در خود جای دهد. مشتریان

موارد ابتلا به کووید-19 در نروژ از اکتبر افزایش شدیدی را تجربه کرده است و بالاترین آمار روزانه خود را از زمان شروع همه‌گیری ثبت کرده است. هفته گذشته، نروژ 21457 مورد تایید شده و 33 مرگ را ثبت کرد.

کشورهای دیگر واکنش متفاوتی به ظهور نوع Omicron داشته اند. روز جمعه، جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند اشاره کرد که کاهش محدودیت‌های کووید-19 می‌تواند امکان عیاشی تا 25 نفر را فراهم کند.