کشور اتحادیه اروپا برای عقیم سازی اجباری عذرخواهی می کند – RT World News

اسلواکی به دلیل عقیم سازی اجباری زنان تحت رژیم کمونیستی و دهه بعد عذرخواهی کرده است و این عمل را که هدف آن تنظیم نرخ زاد و ولد مردم روم از نظر اجتماعی محروم است، محکوم کرده است.

روز چهارشنبه، دولت با تصویب قطعنامه‌ای، عقیم‌سازی اجباری را محکوم کرد و از اقدامات دولت‌های قبلی عذرخواهی کرد. «دولت عقیم‌سازی را به‌عنوان وسیله‌ای برای تنظیم نرخ زاد و ولد افراد آسیب‌دیده اجتماعی، که عمدتاً در میان زنان رومی انجام می‌شد، محکوم می‌کند.» به گزارش دویچه وله آلمان، متن این قطعنامه آمده است.

این رویه به سال 1966 برمی گردد و پس از فروپاشی رژیم کمونیستی ادامه یافت. این سیاست بخشی از یک سری اقدامات زور بود که علیه آن اتخاذ شد «شهروندان کولی الاصل،» و هدف قرار داد “کاهش جمعیت ناسالم” با عقیم کردن زنان این تمرین تا سال 2004 ادامه یافت.

ادامه مطلب


یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا که در حال بررسی قرنطینه سه هفته ای کووید است

اسناد رسمی حاکی از آن است که دولت قصد دارد با مسائل مربوط به سلامت در میان جامعه روماها مقابله کند، با این حال، تحقیقات مدرن ادعا می‌کند که عقیم‌سازی اغلب تحت فشار، با تهدید و بدون درک صحیح از معنای این روش انجام می‌شود.

در بیانیه ای، آندریا بوکووا، مسئول دولت برای جامعه روماها، نقض تاریخی حقوق بشر را محکوم کرد. «آنچه رژیم قبلی در رابطه با زنان رومی قادر به انجام آن بود، غیرقابل قبول است.» وی بیان کرد و افزود “تنظیم جمعیت هر اقلیت یا گروه با روش های رژیم های نازی قابل مقایسه است.”

بوکووا خاطرنشان کرد که بسیار نگران کننده است که این اقدامات تا سال 2004، مدت ها پس از سقوط رژیم کمونیستی ادامه داشته است.

اگرچه تعداد واقعی قربانیان ناشناخته است، بوکووا معتقد است که این تعداد به هزاران نفر می رسد. بیانیه خاطرنشان می کند که تنها در سال 1987، حدود 1823 مورد عقیم شدند.

او گفت که تصمیم دولت برای عذرخواهی تصمیم درستی بود و گام بعدی جبران خسارت کسانی است که قربانی این عمل شدند.

بر اساس آمار اتحادیه اروپا، جامعه رومایی به حاشیه رانده شده 9 درصد از جمعیت اسلواکی را تشکیل می دهد. طرد شدن آنها از جامعه گسترده تر در سپتامبر، زمانی که پاپ فرانسیس از محله فقیر نشین بدنام لونیک نهم در کوزیته بازدید کرد، برجسته شد.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!