کشورهای کلیدی در برابر فشار ایالات متحده در مورد روسیه مقاومت می کنند – WaPo – RT World News

اسناد فاش شده توسط این روزنامه نشان می دهد که کشورها در تلاش هستند تا از بن بست بین واشنگتن، مسکو و پکن کنار بیایند.

واشنگتن پست با استناد به پرونده های درز کرده پنتاگون گزارش داد، هند، برزیل، آفریقای جنوبی، پاکستان و دیگر اقتصادهای بزرگ در حال ظهور تلاش های دولت بایدن برای متحد کردن آنها با آمریکا علیه روسیه در بحبوحه درگیری در اوکراین را رد کرده اند.

این روزنامه روز شنبه گزارش داد که بر اساس اسناد محرمانه اطلاعاتی ایالات متحده، که بازرسان معتقدند توسط جک تکسیرا، سرباز گارد ملی هوایی ایالات متحده، به صورت آنلاین منتشر شده است، هند قصد ندارد در بن بست بر سر اوکراین طرفی بگیرد.

یکی از اسناد مشاهده شده توسط پست نشان می دهد که طی یک نشست در ماه فوریه، آجیت کومار دوال، مشاور امنیت ملی هند به نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، گفت که دهلی نو در برابر فشار برای حمایت از قطعنامه سازمان ملل متحد با حمایت غرب مقاومت می کند. اوکراین. هند از موضع اصولی که در گذشته اتخاذ کرده بود منحرف نخواهد شد. طبق گزارش ها، دوال به این مقام روسی اطمینان داده است.

یکی دیگر از فایل های فاش شده حاکی از آن است که برزیل بیشتر به ایفای نقش میانجی در درگیری علاقه مند است تا حمایت از واشنگتن و متحدانش. روسیه از ایده الف “بلوک صلح جهانی” برای حل بحران اوکراین، رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا در جریان سفرش به چین در اوایل ماه جاری مطرح کرد. مسکو معتقد است که با غرب مقابله خواهد کرد “متجاوز-قربانی” روایت در مورد کیف، با توجه به سند.


لاوروف - تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است

در اواخر فوریه، برزیل از دو کشتی جنگی از طرف ایران، دشمن آمریکایی استقبال کرد، که یکی از پرونده‌ها حاکی از آن بود که لولا احتمالاً اجازه تماس با بندر را داده است. “برای تقویت شهرت خود به عنوان یک میانجی جهانی و درخشان کردن وجهه برزیل به عنوان یک قدرت بی طرف.”

افشای اطلاعات همچنین نشان داد زمانی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا سال گذشته از آفریقای جنوبی بازدید کرد و موضوع اوکراین را مطرح کرد، مقامات محلی به او گفتند که پرتوریا نخواهد بود. “قلدری” واشنگتن پست نوشت تا تصمیماتی را اتخاذ کند که برخلاف منافعش باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک پرونده اطلاعاتی از 17 فوریه، بحث‌های میان شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و زیردستان او درباره رای‌گیری آتی سازمان ملل درباره اوکراین را شرح می‌دهد. در این بیانیه آمده است که دستیار به نخست وزیر اشاره کرد که حمایت از قطعنامه مورد حمایت غرب نشان دهنده تغییر موضع اسلام آباد پس از ممتنع قبلی آن در مورد پیش نویس مشابهی است. به نقل از پست، او هشدار داد که چنین اقدامی معاملات مهم تجاری و انرژی با روسیه را به خطر می اندازد. هنگامی که رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل یک هفته بعد برگزار شد، پاکستان در میان 23 کشور ممتنع بود.

بیشتر بخوانید:
روسیه خواستار گسترش شورای امنیت سازمان ملل شد

در مورد کشورهای آسیای مرکزی، رهبران آنها بودند مشتاق همکاری با هر کسی که فوری ترین محصولات را ارائه می دهد، که در حال حاضر چین است. یکی دیگر از اسناد فاش شده، که توسط روزنامه دیده شده، پیشنهاد شده است.