کشورهای عربی سفر کشورهای آفریقایی را به دلیل شیوع جدید کووید ممنوع کردند

کشورهای عربی سفر کشورهای آفریقایی را به دلیل شیوع جدید کووید ممنوع کردند

نوع جدید کووید: ممنوعیت های مسافرتی باعث انتقاد از آفریقای جنوبی شده است. (فایل)

ریاض:

عربستان سعودی روز جمعه یکی از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بود که به دلیل ترس از نوع جدید ویروس کرونا، ورود مسافران از چندین کشور آفریقایی را ممنوع کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی و مقامات امارات متحده عربی اعلام کردند که ورود بازدیدکنندگان از هفت کشور آفریقایی ممنوع است.

آنها این کشورها را آفریقای جنوبی، نامیبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، لسوتو و اسواتینی ذکر کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از یک مقام وزارت کشور اعلام کرد، ممنوعیت عربستان شامل پروازها به این کشورها و از آن کشورها می شود.

با این حال، اتباع خارجی هفت کشور در صورتی که 14 روز گذشته را در کشور دیگری سپری کرده باشند و پروتکل‌های بهداشتی عربستان سعودی را رعایت کرده باشند، می‌توانند وارد پادشاهی شوند.

خبرگزاری رسمی امارات WAM اعلام کرد که ممنوعیت امارات از روز دوشنبه اجرایی خواهد شد و فقط برای مسافرانی است که از آن کشورهای آفریقایی بدون در نظر گرفتن خط هوایی، و شامل مسافران ترانزیتی می‌شوند.

خبرگزاری رسمی BNA گفت که بحرین اقدامات مشابهی را علیه شش کشور آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی اعلام کرد.

وزارت کشور اردن، با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت، ممنوعیت ورود مسافران غیراردنی از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمبابوه، موزامبیک، لسوتو و اسواتینی را نیز اعلام کرد.

پادشاهی شمال آفریقای مراکش ورود مسافران از همان کشورها را به دلیل ترس از نوع جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده ممنوع کرد.

تعداد زیادی از کشورها، از جمله ایالات متحده و کشورهای اروپایی، ممنوعیت های مشابهی را اعلام کرده اند که باعث انتقاد از آفریقای جنوبی شده است.

جو فاهلا، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی به خبرنگاران گفت: «ما معتقدیم که برخی از واکنش‌ها غیرقابل توجیه بوده است.

سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل متحد روز جمعه سویه B.1.1.529 کووید-19 را که اخیراً کشف شده است، یک نوع نگران کننده اعلام کرد و نام آن را به Omicron تغییر داد.

این نوع برای افزایش موارد جدید در آفریقای جنوبی مقصر شناخته شده است، اما قبلاً در هنگ کنگ، بلژیک، اسرائیل و بوتسوانا مشاهده شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)