کشورهای بیشتری فواصل تقویت کننده را به 3 ماه کاهش می دهند – اخبار جهانی RT

کانبرا اعلام کرد استرالیایی ها از ژانویه 2022 زمان بین تزریقات تقویت کننده کووید-19 را به چهار ماه کاهش خواهند داد. پس از آن، کشور به دنبال نمونه ای که توسط بریتانیا و آلمان تعیین شده است، به یک بازه زمانی سه ماهه تغییر خواهد کرد.

وزیر بهداشت فدرال، گرگ هانت، روز جمعه با استناد به توصیه های گروه مشاوره فنی استرالیا در مورد ایمن سازی (ATAGI) این تغییر را اعلام کرد. از 4 ژانویه، استرالیایی‌ها چهار ماه پس از دریافت دومین تزریق خود، واجد شرایط دریافت بوستر خود خواهند بود. از 31 ژانویه، این فاصله به سه ماه کاهش می یابد.

در حال حاضر این بدان معناست که ما از حدود 3.2 میلیون نفری که امروز واجد شرایط هستند، به حدود 7.5 میلیون نفر خواهیم رسید که تا 4 ژانویه واجد شرایط خواهند بود. هانت گفت، و افزود که 16 میلیون استرالیایی واجد شرایط دریافت بوستر در 31 ژانویه خواهند بود.

هانت گفت: ATAGI اخیراً توصیه کرده بود که پس از گذشت تنها پنج ماه از تقویت کننده ها استفاده کنید، برخلاف شش موردی که قبلاً تعیین شده بود، اما دستورالعمل ها را بر اساس شواهد بین المللی به روز کرده است. تاریخ های جدید تعیین شده است “از روی احتیاط فراوان” برای مقابله با نوع ویروس Omicron که به سرعت در حال گسترش است.


شکاف بین حملات کووید 2 و 3 به نصف کاهش یافت

آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که بر اساس توصیه‌های کمیسیون دائمی واکسیناسیون یا STIKO، فاصله تقویت‌کننده را از شش ماه به سه ماه کاهش می‌دهد. بریتانیا و تایلند جزو اولین کشورهایی بودند که حداقل فاصله زمانی تزریق‌های تقویتی را به سه ماه کاهش دادند. فیلیپین همچنین انتظار برای تزریق بوستر را در این هفته به سه ماه کاهش داد، در حالی که مقامات سوئیسی انتظار را به چهار ماه کاهش دادند.

پروفسور پل کلی، افسر ارشد پزشکی استرالیا، گفت: محافظت در برابر بیماری شدید ناشی از دو دوز اول تزریق mRNA “به طور کامل ناپدید نمی شود” اما با گذشت زمان از بین می رود، به همین دلیل است که نیاز به شلیک سوم و چهارم وجود دارد “در مورد افراد دارای نقص ایمنی.”

حتی همین است “به خودی خود کافی نیست” کلی گفت و اضافه کرد که دیگر اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی معرفی شده توسط چندین ایالت استرالیا در روزهای اخیر نقشی در کاهش سرعت شیوع خواهد داشت.