کشتی‌های نیروی دریایی مرتبط با ناتو داده‌های طبقه‌بندی شده «بسیار حساس» را از دست دادند – رسانه – اخبار RT World

تحقیقات CBC نشان می‌دهد که دو کشتی نیروی دریایی خط مقدم کانادا، دستگاه‌های ذخیره‌سازی حاوی اطلاعات فوق‌محرمانه از جمله داده‌های جنگ الکترونیک را در دو سال گذشته گم کرده‌اند.

با استناد به ارزیابی‌های امنیتی داخلی، پخش عمومی روز پنجشنبه گزارش داد که با وجود تشدید تدابیر امنیتی پس از یک رسوایی جاسوسی نزدیک به یک دهه پیش، USB، دی‌وی‌دی و هارد دیسک پشتیبان همگی از کشتی‌ها گم شده‌اند.

اولین حادثه در آگوست 2020 رخ داد و شامل داده هایی در مورد HMCS Fredericton بود. بر اساس گزارش ها، این ناو برای حمایت از “عملیات اطمینان خاطر” ناتو در شرق اروپا مستقر شده است.
به گفته سی‌بی‌سی، جستجوها نتوانستند دو دی‌وی‌دی مفقود را پیدا کنند که حاوی مقدار زیادی بود “حساس” اطلاعات – از جمله داده‌های مربوط به ساطع‌کننده‌های تهدید، که دستگاه‌های الکترونیکی هستند که توسط سیستم‌های کشتی برای شناسایی و کمک به مقابله با موشک‌های ورودی استفاده می‌شوند.

احتمال افشای کنترل نشده را نمی توان رد کرد، اما به نظر نمی رسد افشای نامناسبی صورت گرفته باشد. یک ارزیابی گفت. سی‌بی‌سی گزارش داد، یک تحقیق داخلی به این نتیجه رسید که از دست دادن داده‌ها می‌تواند به شدت بر منافع ملی تأثیر بگذارد.

ادامه مطلب


کانادا بررسی می کند که آیا سربازانش به نئونازی های اوکراینی آموزش می دهند یا خیر

در اوایل سال جاری، یک هارد دیسک که برای ذخیره پیام‌های مخفی با فرکانس بالا در طول عملیات ناتو استفاده می‌شد، پس از یک ممیزی امنیتی معمول در HMCS مونترال، گم شد. وزارت دفاع ملی (DND) این رخنه را تایید کرد و خاطرنشان کرد که دو عدد USB نیز در گاوصندوق امنیتی ناوچه در جریان این حادثه گم شده است.

DND ادعا کرد که بعداً USB ها را بازیابی کرده است – یکی از آنها حاوی دستورالعمل های فنی در مورد یک سیستم تسلیحاتی نامشخص است. اما DND اعلام کرد که دفترچه راهنما قدیمی است.

پس از رخنه در اواسط اکتبر، که تحقیقات پلیس نظامی را برانگیخت، این مواد بیش از شش هفته ناپدید بودند. اما یک سخنگوی DND که نامش فاش نشد روز سه شنبه به CBC گفت که هارد دیسک اخیراً در اتاق رادیویی اضطراری ایمن کشتی پیدا شده است. این رسانه خاطرنشان کرد که هیچ توضیحی در مورد چگونگی پیدایش آن در چنین چیزی ارائه نشده است “مکان آشکار.”

اگرچه این نقص به حسابداری ضعیف نسبت داده شده است، ژنرال وین ایر، رئیس نیروهای مسلح کانادا در مصاحبه اخیر با سی‌بی‌سی نیوز گفت که نگران هر دو حادثه است و گفته است که ارتش باید تبدیل شود. “به مراتب بیشتر از امنیت آگاه است.”