کریگ برین راننده مسابقات رالی جهان در 33 سالگی بر اثر تصادف درگذشت

کریگ برین راننده مسابقات رالی جهان در 33 سالگی بر اثر تصادف درگذشت

کریگ برین در یک تصادف در یک آزمایش پیش از رویداد در کرواسی جان باخت.

تیم هیوندای روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، کریگ برین، راننده برتر رالی ایرلند، در یک سانحه در یک تست پیش از رویداد در کرواسی پیش از آخرین دور مسابقات قهرمانی جهان جان باخت.

هیوندای موتور اسپورت اضافه کرد که آنها “با تأسف عمیق تایید کردند که راننده کریگ برین امروز به دنبال تصادف در جریان تست قبل از مسابقه برای رالی کرواسی جان خود را از دست داد.”

آنها ادامه دادند: “در این حادثه که دقیقاً بعد از ظهر به وقت محلی رخ داد، راننده جیمز فولتون آسیبی ندید. هیوندای موتور اسپورت صمیمانه‌ترین تسلیت خود را به خانواده، دوستان و طرفداران بسیاری از کریگ ارسال می‌کند. هیوندای موتور اسپورت در این زمان هیچ اظهارنظر دیگری نخواهد کرد.”

به گزارش رویترز، خودروی آقای برین در حالی که این مرد 33 ساله در حال آماده شدن برای رالی هفته آینده بود، از جاده خارج شد و با تیر برخورد کرد.

پس از یک سال با M-Sport فورد، آقای برین، که قبل از انتقال به راننده در سال 2008، به عنوان یک راننده کمکی شروع کرد، در ماه فوریه در رالی سوئد دوم شد، زمانی که به صورت نیمه وقت به تیم پیوست.

او در طول سال‌ها بارها در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد، اگرچه به ندرت برای یک فصل کامل و با وجود اینکه هرگز مقام اول را نگرفت، در شش رالی دوم شد.

آیدن هارپر، رئیس موتوراسپرت ایرلند در بیانیه ای تسلیت گفت: “جامعه موتوراسپرت ایرلند از این خبر غم انگیز بی حس شده است. کریگ یک راننده در سطح جهانی و یک فرد در سطح جهانی بود.”

مسابقات جهانی رالی در بیانیه ای اعلام کرد: “خانواده WRC از اطلاع از درگذشت کریگ برین شوکه و متأسف شدند. افکار و تسلیت ما با خانواده و دوستان کریگ در این زمان فوق العاده غم انگیز است.”

هیدن پادون، راننده رالی نیوزلند و سفیر هیوندای، گفت که آقای برین “افسانه یک انسان و راننده” است. او در توییتی نوشت: “ورزش بدون تو فقیرتر است. RIP Craig و آرزوهای من در این زمان ویرانگر با همه خانواده شما هستند.”