کرونا: 2 هفته پس از شیوع Omicron: آیا امواج عفونت پایان می یابد؟

2 هفته پس از شیوع Omicron: آیا امواج عفونت پایان خواهند یافت؟

مطالعات آزمایشگاهی اولیه نشان می دهد که omicron بسیار بیشتر از حتی دلتا قابل انتقال است.

کمی بیش از دو هفته از کشف omicron می گذرد که اطلاعات زیادی در مورد آخرین نوع ویروس کرونا گرفته شده است. چیزهای زیادی برای کشف باقی مانده است.

داده های اولیه از آفریقای جنوبی، مرکز زمین لرزه تاکنون، نشان می دهد که به نظر می رسد ویروس بسیار سریعتر از سویه های قبلی گسترش می یابد، اما همچنین به نظر نمی رسد که باعث بیماری شدید شود.

t77mh958

هنوز هیچ چیز قطعی نیست، بنابراین جهان هنوز تا حدودی در تاریکی است. با دو برابر شدن موارد Omicron هر چند روز یکبار در بریتانیا، سیاستگذاران و سرمایه گذاران هر سرنخی را درک می کنند. گسترش در بریتانیا می تواند پیشگوی چیزهایی باشد که در اروپا و ایالات متحده رخ می دهد

مقامات بهداشتی با اندکی امیدواری به سمت پایان سال حرکت کرده بودند که دوران کووید در حال تغییر به مرحله جدیدتر و قابل کنترل تر است.

اما اکنون هنوز مشخص نیست که آیا سال 2022 در جایی که سال 2021 شکست خورده است، موفق خواهد شد یا خیر: به اندازه کافی گسترش ویروس را سرکوب کنید تا امواج چرخش عفونت را متوقف کنید و در نهایت به محدودیت های اجتماعی پایان دهید.

مطالعات آزمایشگاهی اولیه نشان می‌دهد که omicron بسیار بیشتر از دلتا قابل انتقال است، سویه‌ای که به سرعت در سراسر جهان پخش می‌شود، بیمارستان‌ها را پر می‌کند و نرخ مرگ و میر را افزایش می‌دهد. آنها همچنین نشان می دهند که می تواند افراد واکسینه شده یا کسانی را که قبلاً به کووید-19 مبتلا شده اند آلوده کند.

چیزی که هنوز مشخص نیست این است که چگونه توسعه یافته است و اینکه آیا در کشورهای با جمعیت مسن تر از آفریقای جنوبی باعث بیماری شدیدتر می شود یا خیر. همچنین مشخص نیست که آیا می‌تواند در مکان‌هایی که اکنون نسخه غالب است مانند اروپا و ایالات متحده از دلتا رقابت کند، موارد جدید در آفریقای جنوبی، به دنبال موج سوم شدید دلتا، برای هفته‌ها قبل از ظهور ناخواسته omicron ناچیز بود.

مایکل اوسترهولم، مدیر مرکز تحقیقات و سیاست بیماری‌های عفونی در دانشگاه مینه‌سوتا، این هفته گفت که اطلاعات تاکنون به یک جهش با شدت کمتر اشاره دارد.

او در پادکست Osterhom Update خود گفت: «چالش بزرگی که ما با آن روبرو خواهیم شد تأیید آن در دو هفته آینده است. از آنجا، ما می توانیم بفهمیم که چه معنایی از نظر مرحله بعدی همه گیری برای جهان دارد.”

این چیزی است که ما تاکنون می دانیم:

Omicron چقدر سریع پخش می شود؟

  • در گوتنگ، جایی که شیوع بیماری آفریقای جنوبی در حال حاضر در مرکز آن قرار دارد، نرخ تولید مثل — سرعت انتشار ویروس — بیش از 3 است. این بالاترین میزان بوده است و به این معنی است که هر فرد آلوده به طور متوسط ​​سه نفر دیگر را آلوده می کند.
  • موارد در آفریقای جنوبی با سرعتی نزدیک به رکورد در حال افزایش است و نرخ افزایش از سه موج قبلی آفریقای جنوبی پیشی گرفته است.
  • بر اساس مطالعه ای در ژاپن، Omicron 4.2 برابر بیشتر از دلتا قابل انتقال است.
  • بریتانیا می گوید سویه جدید بسیار سریعتر از دلتا رشد می کند و انتظار دارد که omicron تا اواسط دسامبر به گونه غالب تبدیل شود و بیش از نیمی از موارد جدید را تشکیل دهد. روز جمعه، بریتانیا تقریباً 58200 مورد ابتلا به کووید را به طور کلی گزارش کرد.

شدت عفونت ها چقدر است؟

  • با توجه به این که شیوع این بیماری تنها چند هفته از عمرش می گذرد، هنوز خیلی زود است که به طور قطعی صحبت کنیم، اما پزشکان بیمارانی را با خستگی و سردرد و کمی بیشتر گزارش کرده اند. این یک تضاد بزرگ با ضربان نبض و مشکلات تنفسی دلتا است.
  • سه اپراتور بزرگ بیمارستان خصوصی آفریقای جنوبی می گویند موارد ابتلا به این بیماری بسیار خفیف تر از موج های قبلی است. تعداد کمی از افراد از اکسیژن یا دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کنند و تنها یک افزایش جزئی در مرگ و میر وجود دارد.
  • در حال حاضر حدود 5000 نفر مبتلا به کووید در بیمارستان های آفریقای جنوبی هستند که یک چهارم اوج های مشاهده شده در دو موج قبلی است.
mdcjp398

بازدیدکنندگان در 9 دسامبر در یک سایت واکسیناسیون انبوه کووید-19 در ژوهانسبورگ برای دریافت واکسن صف می‌کشند.

آیا بر کودکان متفاوت از انواع قبلی تأثیر می گذارد؟

  • پذیرش اولیه در بیمارستان در آفریقای جنوبی شاهد تعداد بیشتری از کودکان زیر 5 سال نسبت به گذشته بود.
  • با این حال، بیشتر آنها فقط برای مدت کوتاهی در بیمارستان می مانند و جو فاهلا، وزیر بهداشت می گوید هیچ گزارشی از عوارض تنفسی وجود ندارد.

آیا واکسن ها کار می کنند؟
بله و خیر

  • مؤسسه منابع سلامت آفریقا اولین کسی بود که ویروس را جدا کرد و آن را در برابر شلیک Pfizer Inc. تحقیقات نشان داد که Omicron قادر است تا حد زیادی، اما نه به طور کامل، از آنتی بادی های تولید شده در پاسخ به تلقیح فرار کند. مطالعه خود فایزر این را تایید کرد.
  • بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که دو واکسن از AstraZeneca Plc یا Pfizer-BioNTech SE در مقایسه با سویه دلتا، محافظت بسیار کمتری در برابر عفونت علامتی با omicron ایجاد کرده است. اما بر اساس داده‌های اولیه یک مطالعه کوچک، یک تقویت‌کننده در روزهای اولیه پس از تزریق آن را به 70 تا 75 درصد رساند.
  • داده‌های بیمارستان‌های آفریقای جنوبی در ناحیه شهری Tshwane ارائه شده در 3 دسامبر نشان داد که 68 درصد از بستری‌های بیماران مبتلا به ویروس کرونا در افراد زیر 40 سال بوده است. . آفریقای جنوبی بالای 60 سال دو برابر بیشتر از افراد زیر 34 سال واکسینه شده اند.

از کجا آمده؟
سه نظریه وجود دارد.

  • اولین مورد، ویروس جهش یافته در فردی است که سیستم ایمنی او سرکوب شده است و برای مدت طولانی عامل بیماری زا را در خود جای داده است و به آن اجازه می دهد تغییر کند و سپس دیگران را آلوده کند. آفریقای جنوبی دارای 8.2 میلیون نفر ناقل HIV است که باعث بیماری ایدز سیستم ایمنی بدن می شود.
  • مورد دوم این است که ویروس کرونا دوباره به یک حیوان برگشته، جهش یافته و سپس دوباره انسان را آلوده کرده است.
  • سومین مورد این است که با گردش در جایی با توالی ژنتیکی اندک و دسترسی کم به مراقبت های بهداشتی توسعه یافته است. سپس در آفریقای جنوبی، جایی که توالی‌یابی نمونه‌ها نسبتاً رایج است، برداشت شد. برخی از ضعیف ترین سیستم های بهداشتی جهان در آفریقا هستند.

پس از اینجا به کجا؟
بستگی داره به کی گوش بدی

  • ریچارد فریدلند، مدیر اجرایی بزرگترین گروه بیمارستان خصوصی آفریقای جنوبی، Netcare Ltd. خوشبین است.
  • او گفت: «در واقع فکر می‌کنم یک پوشش نقره‌ای در اینجا وجود دارد و این ممکن است نشان دهنده پایان کووید-19 باشد، به طوری که خود را به حدی کاهش می‌دهد که بسیار مسری است، اما باعث بیماری شدید نمی‌شود.» اوایل روز است، اما من کمتر دچار وحشت می‌شوم. این حس برای من در زمین متفاوت است.»
  • سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر با توجه به ناشناخته‌های فراوان و نگرانی از اینکه هر نوع دیگری یک خطر است، محتاط است.
  • مایک رایان، مدیر اجرایی فوریت‌های سازمان بهداشت جهانی، گفت: «اگر به آن‌ها اجازه داده شود بدون کنترل شیوع پیدا کنند، حتی اگر به صورت فردی خطرناک‌تر یا کشنده‌تر نباشند، موارد بیشتری ایجاد می‌کنند، بر سیستم بهداشتی فشار وارد می‌کنند و افراد بیشتری می‌میرند.» برنامه “ما باید به بهترین نتیجه امیدوار باشیم، اما در این مورد خاص، امید یک استراتژی نیست. ما باید در تصمیم گیری نهایی در مورد شدت بسیار مراقب باشیم.”

–با کمک آریجیت قوش.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)