کره شمالی «وسیله پرتاب فضایی» را شلیک کرد – سئول – اخبار RT World

پیونگ یانگ پیشتر گفته بود که قصد دارد اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را در بحبوحه افزایش تهدیدات آمریکا مستقر کند

کره شمالی یک “وسایل نقلیه پرتاب فضایی” روز چهارشنبه، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گفت. این بیانیه ساعاتی پس از آن صادر شد که پیونگ یانگ تأیید کرد که قصد دارد اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را برای نظارت بر نیروهای آمریکایی و کره جنوبی در بحبوحه افزایش تنش ها در شبه جزیره به طور همزمان مستقر کند.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از رسانه های دولتی کره شمالی گزارش داد که موشک حامل دچار نقص فنی شده و باعث سقوط کشتی در دریا شده است.

به گفته JCS، پرتابه در حدود 200 کیلومتری (124 مایلی) غرب جزیره Eocheong در دریای زرد سقوط کرد.

آژیرهای خطر اوایل روز چهارشنبه در سراسر سئول به صدا درآمد، اما مقامات دولتی بعدا گفتند که سیستم هشدار به اشتباه فعال شده است.

همچنین هشدارهایی درباره سیستم هشدار اضطراری در استان اوکیناوا در جنوب ژاپن صادر شد. با این حال، دولت ژاپن بعداً اعلام کرد که این موشک بر فراز خاک این کشور پرواز نکرده است. به گزارش NHK، پیونگ یانگ روز دوشنبه به گارد ساحلی ژاپن هشدار داد که این ماهواره بین چهارشنبه تا 11 ژوئن به فضا پرتاب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
کره شمالی اولین ماهواره جاسوسی خود را طراحی می کند

ری پیونگ چول، مقام ارشد کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ قصد دارد اولین ماهواره جاسوسی خود را به فضا پرتاب کند و گفت که در ماه ژوئن شلیک خواهد شد. ری گفت این ماهواره برای مقابله با خصومت‌های فزاینده واشنگتن و آمریکا مورد نیاز است “بی پروا” رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی

ایالات متحده در گذشته اعلام کرده بود که پرتاب ماهواره توسط کره شمالی، تحریم های بین المللی اعمال شده علیه برنامه موشکی بالستیک پیونگ یانگ را نقض می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: