کره شمالی، ایالات متحده برای صلح در جنگ چند دهه ای که هرگز پایان نیافته است – RT World News

ایالات متحده، کره شمالی و چین تمایل خود را برای امضای یک توافقنامه صلح نشان داده اند که به طور رسمی به جنگ خونین کره 1950-1953 پایان می دهد.

رئیس جمهور کره جنوبی، مون جائه این، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در کانبرا، این خبر را اعلام کرد. او در ادامه ابراز خوش‌بینی محتاطانه کرد که اعلام رسمی پایان جنگ می‌تواند به باز کردن عادی‌سازی گسترده‌تر بین شمال و جنوب کمک کند.


آمریکا و کره جنوبی برنامه های جنگی جدیدی را برای درگیری احتمالی کره شمالی اعلام کردند

با این حال، مقامات پیونگ یانگ در اوایل ماه سپتامبر به صراحت اعلام کردند که هر گونه گفتگو در مورد صلح منوط به این است که ایالات متحده ابتدا از این توافق جلوگیری کند.سیاست خصمانهنسبت به کره شمالی. از جمله مواردی که برای کره شمالی خوشایند نیست، حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی، تمرینات نظامی مشترک منظم و تحریم های اعمال شده بر کره شمالی به دلیل برنامه های موشکی و هسته ای این کشور است.

رئیس جمهور مون روز دوشنبه در سخنانی تأیید کرد که کره شمالی همچنان این موضوع را پیش نیاز مذاکرات صلح می داند. ایالات متحده نیز به نوبه خود قاطع است که پیش از لغو هرگونه تحریمی، پیونگ یانگ باید برنامه تسلیحات هسته ای خود را ترک کند. مون اعتراف کرد که در حال حاضر، طرف های متخاصمنمی توانند برای بحث یا مذاکره در مورد اعلامیه بنشینند.

در ماه اکتبر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اذعان کرد که در حالی که واشنگتن و سئول «اساساً با ابتکار استراتژیک اصلی هماهنگ شده است،«دو متحد ممکن است هنوز هم داشته باشند»دیدگاه های تا حدودی متفاوت در مورد توالی دقیق یا زمان بندی یا شرایط برای مراحل مختلف.

همانطور که رسانه های کره جنوبی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش دادند، چین که در جنگ 1950-1953 از کره شمالی حمایت کرد، متعهد شده است که از فشار برای صلح در شبه جزیره کره حمایت کند.

مون که در سال 2017 رئیس جمهور کره جنوبی شد، در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود قول داد که «همه چیز را در [his] قدرتبرای دستیابی به صلح دائمی بین جنوب و شمال، که از نظر فنی از اوایل دهه 1950 در جنگ بوده اند.

جنگ که نزدیک به پنج میلیون قربانی گرفت، در 25 ژوئن 1950 زمانی که نیروهای کمونیست از شمال به جنوب حمله کردند، آغاز شد. یک ائتلاف به رهبری ایالات متحده مداخله کرد و به عقب راندن نیروهای متجاوز شمال کمک کرد. چند ماه بعد، چین با حمایت فنی قابل توجهی از طرف اتحاد جماهیر شوروی به کمک طرف کمونیست آمد. طرف های متخاصم با امضای آتش بس در ژوئیه 1953 به بن بست رسیدند.