کره جنوبی پس از تأخیر یک موشک بومی پرتاب کرد

کره جنوبی پس از تأخیر یک موشک بومی پرتاب کرد

این موشک سه مرحله ای، بیش از 47 متر (155 فوت) طول و 200 تن وزن دارد.

سئول:

مقامات گفتند که کره جنوبی یک روز پس از آن که به دلیل نقص فنی چند ساعت قبل از پرواز مجبور به تعویق افتاد، موشک نوری خود را روز پنجشنبه پرتاب کرد.

این سومین پرتاب نوری است که سال گذشته با موفقیت ماهواره های آزمایشی را پس از تلاش ناموفق در سال 2021 که باعث شد موتور مرحله سوم موشک خیلی زود سوخت، در مدار قرار داد.

پرتاب روز چهارشنبه به دلیل یک خطای ارتباطی رایانه ای که تا پنجشنبه برطرف شد، لغو شد و به پرتاب – گامی کلیدی رو به جلو برای برنامه فضایی رو به رشد کشور – اجازه داد تا ادامه یابد.

این موشک سه مرحله ای، بیش از 47 متر (155 فوت) طول و 200 تن وزن، از مرکز فضایی نارو در منطقه ساحلی جنوبی کره جنوبی به آسمان اوج گرفت و رد عظیمی از دود سفید بر جای گذاشت.

در حالی که نوری در آسمان اوج می گرفت، یک گوینده زن در پخش زنده رسمی دولتی پرتاب گفت: «پرواز عادی بود.

در آزمایش‌های قبلی، این موشک محموله‌هایی را حمل می‌کرد که عمدتاً برای تأیید عملکرد پرتاب‌کننده طراحی شده بودند.

به گفته وزارت علوم، این بار، این موشک با هشت ماهواره فعال، از جمله یک “ماهواره با درجه تجاری” در بالای آن قرار گرفت.

پنج دقیقه پس از پرتاب، موشک به ارتفاع 300 کیلومتری رسید و جداسازی مرحله دوم تایید شد.

بر اساس پخش زنده رسمی، تمام هشت ماهواره نوری با موفقیت از هم جدا شدند.

بیش از 200000 بیننده پخش زنده این پرتاب را در یوتیوب تماشا می کردند و یکی از آنها اظهار نظر می کرد: “بالا پرواز کن نوری! بیا به فضا برویم!”

– مسابقه فضایی –

کره جنوبی برنامه های بلندپروازانه ای را برای فضای ماورای جو، از جمله فرود فضاپیما بر روی ماه تا سال 2032 و مریخ تا سال 2045 ارائه کرده است.

در آسیا، چین، ژاپن و هند همگی برنامه های فضایی پیشرفته ای دارند و کره شمالی، همسایه مجهز به سلاح هسته ای جنوب، جدیدترین شرکت کننده در باشگاه کشورهایی بود که قابلیت پرتاب ماهواره خود را داشتند.

موشک‌های بالستیک و موشک‌های فضایی از فناوری مشابهی استفاده می‌کنند و پیونگ یانگ ادعا کرد که در سال 2012 یک ماهواره 300 کیلوگرمی را در مداری قرار داده است که واشنگتن آن را به عنوان آزمایش موشکی پنهان محکوم کرد.

برنامه فضایی کره جنوبی رکورد متفاوتی دارد — دو پرتاب اول آن در سال های 2009 و 2010 که تا حدی از فناوری روسی استفاده کردند و هر دو با شکست مواجه شدند.

دومی دو دقیقه بعد از پرواز منفجر شد و سئول و مسکو یکدیگر را مقصر دانستند.

در نهایت یک پرتاب در سال 2013 موفقیت آمیز بود، اما همچنان برای اولین مرحله خود به یک موتور توسعه یافته توسط روسیه متکی بود.

در ژوئن گذشته، کره جنوبی هفتمین کشوری شد که محموله یک تنی را با موفقیت پرتاب کرد.

موشک سه مرحله‌ای نوری با هزینه دو تریلیون وون (1.5 میلیارد دلار) یک دهه توسعه یافته است.

سومین پرتاب آن، قرار دادن یک ماهواره توسعه یافته داخلی با مأموریت رصدی در مدار بود.

به گفته موسسه تحقیقات هوافضای کره، ماهواره 180 کیلوگرمی NEXTSat 2 که توسط موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) ساخته شده است، قرار است در مداری در ارتفاع 550 کیلومتری قرار گیرد.

این ماهواره دارای یک رادار با دیافراگم مصنوعی کوچک است که می تواند بدون توجه به شرایط آب و هوایی تصاویری با وضوح بالا ثبت کند.

لی چانگ هون، استاد مهندسی هوافضا در KAIST، به تلویزیون یونهاپ گفت: “با موفقیت پرتاب سوم، این نشان می دهد که کره جنوبی یک پرتابگر داخلی دارد. من با احساس تماشا می کردم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)