کره جنوبی موارد و مرگ و میر ناشی از کووید-19 را بی سابقه گزارش می کند

کره جنوبی موارد و مرگ و میر ناشی از کووید-19 را بی سابقه گزارش می کند

کره جنوبی 91.7 درصد از جمعیت بزرگسال خود را به طور کامل در برابر ویروس کرونا تلقیح کرده است. (فایل)

سئول:

آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KDCA) روز شنبه اعلام کرد، کره جنوبی روزانه رکورد 5352 عفونت جدید کووید-19 و 70 مورد مرگ را گزارش کرده است، در حالی که در کل کشور 9 مورد از نوع Omicron تایید شده است.

دولت روز جمعه اعلام کرد افرادی که از رستوران‌ها، سینماها و سایر مکان‌های عمومی بازدید می‌کنند باید کارت واکسن را نشان دهند. همچنین محدودیت تجمعات خصوصی را از دوشنبه آینده به شش نفر در منطقه بزرگ سئول از 10 نفر در حال حاضر و از 12 نفر برای کسانی که خارج از پایتخت زندگی می کنند به هشت نفر کاهش می دهد.

KDCA گفت که میزان بستری شدن در بیمارستان به دلیل موارد شدید کووید-19 به سرعت در حال افزایش است و تعداد بیماران جدی و بحرانی تا روز جمعه به 752 نفر رسیده است.

کره جنوبی همچنین سه مورد دیگر Omicron را تأیید کرده است که پس از مثبت شدن آزمایش یک زوج کاملاً واکسینه شده پس از سفر از نیجریه هفته گذشته، مجموع را به 9 مورد رساند.

برای جلوگیری از نوع جدید، مقامات روز جمعه قرنطینه اجباری 10 روزه را برای همه مسافران ورودی به مدت دو هفته اعلام کردند و معافیت هایی را که زودتر برای افرادی که کاملا واکسینه شده بودند متوقف کردند.

کره جنوبی از ماه ژوئیه با بدترین موج عفونت ها دست و پنجه نرم می کند، زمانی که موارد روزانه به زیر 2000 رسید تا اینکه دولت به «زندگی با کووید-19» روی آورد. این موارد برای اولین بار در این هفته به 5000 مورد رسید و بر سیستم مراقبت های بهداشتی فشار وارد کرد.

این کشور که 91.7 درصد از جمعیت بزرگسال خود را به طور کامل تلقیح کرده است، تاکنون در مجموع 467907 مورد ابتلا به کووید-19 را گزارش کرده است که از آغاز همه‌گیری، 3809 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)