کره جنوبی ممکن است محدودیت‌های کووید را تشدید کند زیرا موارد جدید به بالاترین حد خود رسیده است

کره جنوبی ممکن است محدودیت‌های کووید را تشدید کند زیرا موارد جدید به بالاترین حد خود رسیده است

ویروس کرونا در کره جنوبی: کره جنوبی روز سه شنبه 7850 مورد ابتلا را ثبت کرد.

کره جنوبی روز چهارشنبه هشدار داد که ممکن است محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی سخت‌گیرانه‌تر را بازگرداند زیرا به دلیل افزایش مداوم عفونت‌های پیشرفت‌کننده در میان افراد واکسینه‌شده و موارد جدی، رکورد جدیدی در گزارش روزانه کرونا به ثبت رسانده است.

آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KDCA) 7850 مورد را برای روز سه‌شنبه ثبت کرد که تعداد بیماران در وضعیت وخیم نیز به 964 نفر رسید.

آمار روزانه عفونت ها برای اولین بار در هفته گذشته، تنها چند روز پس از عبور از مرز 5000، از مرز 7000 عبور کرد و ظرفیت پزشکی کشور را تحت فشار قرار داد.

بر اساس گزارش KDCA، مجموع عفونت‌ها در این همه‌گیری تاکنون به 536,495 نفر رسیده است، از جمله 128 مورد از نوع بالقوه قابل انتقال Omicron، با 4,456 مرگ و میر.

نخست وزیر کیم بو کیوم گفت که دولت در حال بررسی اعمال مجدد محدودیت های فاصله گذاری سختگیرانه از جمله ممنوعیت تجمعات و منع آمد و شد برای صرف غذا در موسسات غذاخوری است. انتظار می رود روز جمعه اعلام رسمی شود.

کیم در یک نشست درون سازمانی بدون اشاره به جزئیات گفت: «ما به وضعیت فعلی بسیار جدی نگاه می‌کنیم و به دنبال اجرای اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی حتی قوی‌تر هستیم».

کره جنوبی تاکنون بیش از 94 درصد از بزرگسالان خود را به طور کامل واکسینه کرده است و کمپین جاری خود را برای ترویج واکسن های تقویتی با کوتاه کردن فواصل زمانی برای همه سنین تسریع می بخشد.

اما از زمانی که قوانین فاصله گذاری در ماه گذشته تحت سیاست «زندگی با COVID-19» کاهش یافت، تقریباً پنج بار افزایش یافته و موارد جدی سه برابر شده است.

داده های KDCA نشان داد که تعداد مرگ و میر روزانه نیز در روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در 94 رسید، در مقایسه با حدود 10 مورد در اوایل نوامبر.

مقامات برنامه‌های خود را برای آرامش بیشتر کنار گذاشته‌اند، اما به دلیل واکنش منفی کسب‌وکار و افزایش خستگی عمومی، در راه‌اندازی قطع‌کننده‌ای که قول داده بود در صورت استفاده از بیش از 75 درصد از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در سراسر کشور صادر کند، مردد بودند.

بیش از 81 درصد از تخت‌های ICU در سراسر کشور اشغال شده است و این نسبت برای منطقه بزرگ سئول از روز چهارشنبه به 86 درصد رسیده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)