کره جنوبی به جوانان منزوی کمک هزینه می دهد – RT World News

نرخ باروری پایین بی سابقه سئول را با جمعیت سالخورده و نیروی کار در حال کاهش مواجه کرده است

اقدامی که توسط وزارت برابری جنسیتی و خانواده کره جنوبی به تصویب رسید، به جوانان منزوی 9 تا 24 ساله کمک هزینه مالی ماهانه ارائه می دهد تا آنها را مجدداً در جامعه ادغام کند، زیرا این کشور آسیایی تلاش می کند با کاهش نرخ زاد و ولد مقابله کند، که بهره وری را نیز تهدید می کند.

در این طرح افرادی که از hikikomori رنج می برند – اصطلاحی ژاپنی که به معنای کناره گیری شدید اجتماعی است – کمک هزینه ماهیانه 650000 وون (499 دلار) دریافت می کند. طبق برآورد موسسه بهداشت و امور اجتماعی کره جنوبی، حدود 350000 کره جنوبی بین 19 تا 39 سال یا حدود 3 درصد از کل گروه سنی از این بیماری رنج می برند.

“این سیاست اساساً یک اقدام رفاهی است.” شین یول، استاد علوم سیاسی در دانشگاه میونگجی سئول، روز چهارشنبه به بلومبرگ گفت. یول، با این حال، هشدار داد که کمک هزینه در اینجا نمی توان به عنوان یک راه حل بلندمدت برای رفع مشکل جمعیت نگاه کرد.

سوابق امسال نشان می دهد که کره جنوبی تنها کشور در جهان است که نرخ باروری زیر یک دارد و زنان به طور متوسط ​​0.78 فرزند دارند. این کشور همچنین دارای نرخ بالایی از بیکاری جوانان با 7.2 درصد است که هر دو عامل منجر به نگرانی در مورد پیامدهای آن بر آینده اجتماعی-اقتصادی سئول می شود.


سازمان بهداشت جهانی آمار

یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور، ماه گذشته ارقام پایین زاد و ولد را به عنوان یک “دستور کار مهم ملی.”

سندی که طرح‌های منتشر شده توسط دولت کره جنوبی را در این هفته نشان می‌دهد، می‌گوید که جوانان منزوی عمدتاً از تربیت‌های نامطلوب می‌آیند. می‌گوید بسیاری از افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، در نوجوانی شروع به نشان دادن تمایلات منزوی کردند.

سئول این هفته گفت که این کمک هزینه خواهد شد “جوانان منزوی را قادر می سازد تا زندگی روزمره خود را بازیابند و دوباره در جامعه ادغام شوند.” این به الزامات آموزشی یا مراقبت های بهداشتی، از جمله رسیدگی به مسائلی مانند جای زخم در برخی موارد، یا مسائلی که نوجوانان ممکن است از آن احساس شرم کنند. این برنامه همچنین شامل کمک هزینه برای نوجوانان برای رویدادهای فرهنگی است.

سال گذشته، سئول برنامه اجتماعی دیگری را اعلام کرد که به منظور تشویق تولد بیشتر در کشور، حمایت مالی از مادران بالقوه را سه برابر خواهد کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: