کره جنوبی از “ارتقای” روابط نظامی با ایالات متحده خبر می دهد – RT World News

دو متحد اخیراً متعهد شدند که همکاری خود را در زمینه طیف وسیعی از مسائل امنیتی، از جمله استقرار هسته ای ایالات متحده بهبود بخشند

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی گفته است که واشنگتن و سئول با آن موافقت کرده اند “ارتقا” اتحاد نظامی آنها پس از سفر اخیر وی به پایتخت ایالات متحده، روابط دفاعی نزدیکتر را ستوده است.

یون در سخنرانی روز دوشنبه در جلسه کابینه بر بیانیه مشترکی که در سفر هفته گذشته خود به واشنگتن دی سی بیان شد، تاکید کرد که از افزایش هماهنگی نظامی بین ایالات متحده و کره جنوبی در چندین زمینه مختلف و همچنین برنامه هایی برای تقویت تجارت و سرمایه گذاری خبر می دهد.

این اتحاد بر پایه هسته‌ای ارتقا یافته و به زنجیره تامین، صنعت و اتحاد علم و فناوری گسترش یافته است. رئیس جمهور گفت.

این بیانیه همچنین از ایجاد یک “گروه مشورتی هسته ای” جدید توسط آمریکا و کره جنوبی خبر داد که در نظر گرفته شده است. “تقویت بازدارندگی گسترده” و افزایش همکاری در زمینه برنامه ریزی هسته ای بین دو کشور.


خواهر کیم بایدن را پیرمرد بدون آینده خطاب کرد

به عنوان بخشی از تقویت روابط نظامی، هفته گذشته یون و همتای آمریکایی اش جو بایدن اعلام کردند که ایالات متحده زیردریایی ها و بمب افکن های مجهز به سلاح هسته ای را در شبه جزیره کره مستقر خواهد کرد، به این امید که این اقدام مانع از آزمایش های تسلیحاتی آتی توسط کره شمالی شود.

پیونگ یانگ در پی دیدار یون به شدت پاسخ داد و این دیدار را محکوم کرد استقرار منظم و مستمر دارایی های استراتژیک هسته ای ایالات متحده و مانورهای نظامی مکرر در اطراف شبه جزیره کره توسط واشنگتن و سئول، که کره شمالی بارها آن را به عنوان تمرین برای حمله محکوم کرده است.

اگرچه برخی از مقامات کره جنوبی در مورد احتمال تلاش سئول برای توسعه تسلیحات هسته‌ای خود صحبت کرده‌اند، یون در جریان سفر خود به ایالات متحده گفت که چنین اقدامی برخلاف ارزش‌های کشورش و تعهد این کشور به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) است. ).

«سلاح‌های هسته‌ای فقط یک موضوع فناوری نیست. سیاست و اقتصاد پیچیده و معادلات سیاسی و اقتصادی مربوط به سلاح های هسته ای وجود دارد. او به حضار در مدرسه کندی دانشگاه هاروارد در ماساچوست گفت. ارزش ها و منافع مختلفی وجود دارد که باید هنگام در اختیار داشتن سلاح هسته ای از آنها چشم پوشی کرد.

اگرچه کره جنوبی متعهد شده است که هرگز تحت معاهده NPT تسلیحات هسته ای نسازد، اما ظاهراً تحت “چتر هسته ای” ایالات متحده محافظت می شود، به این معنی که واشنگتن قول داده است که در صورت حمله به سئول، از زرادخانه هسته ای خود در دفاع تحت شرایط خاصی استفاده کند.

بیشتر بخوانید:
چین آمریکا را به بی ثبات کردن شبه جزیره کره متهم می کند

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: